Game Changer

איך להגדיל את המכירות בעסק?

Through paper. Bearded man looking through paper. Superhero in red cape showing blue shirt. Superhero. Red Superman Cape. Safety hero. Symbol S. Business growth. Super power.
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר הלקוחות, נוכחנו להבין ולדעת שמעבר לשיפור תהליכי ומיומנויות מכירה של אנשי המכירות (שהם חשובים והכרחיים), ישנם שני נושאים חשובים אשר קריטיים עבור חברות וארגונים שמעוניינים להגדיל את המכירות בעסק.

הנושא הראשון הוא התייחסות למשאב הזמן וייעול משאב הזמן של מחלקת המכירות –

בארגונים בהם אנשי המכירות אינם מבזבזים את זמנם בכל אשר אינו קשור ישירות למכירות הם אפקטיביים, יעילים  ומוכרים יותר,  זו עובדה. המספרים מצביעים על כך בברור. לאנשי המכירות יש הרבה יותר זמן  נטו למכור.

יש שיגידו שזה אינו פוליטיקלי קורקט אבל – להרבה חברות וארגונים אין ערך ממשי לזמן בייחוד בכל הקשור למחלקת המכירות. הזמן של אנשי המכירות שווה כסף והרבה מאוד כסף.

לאנשי המכירות יש יותר מדי גזלני זמן בשוטף כגון: מסלול קו ונסיעות מבוזר, אי אספקה של מוצרים בזמן, התעסקות בסגירת קצוות בתפעול ובלוגיסטיקה, התעסקות עם אדמיניסטרציה מיותרת,  התנהלות לקויה בגביה ועוד.

החמור מכך, שחלק מאנשי המכירות כבר התרגלו למציאות ומתרצים זאת כחלק מהמכירות ויש לא מעט דוגמאות  – " אם אני לא אדאג שהלקוח יקבל את המוצרים שהזמין בזמן אז לא תהיה מכירה וגם לא המשך מכירה בעתיד".

מחקרים מצביעים על כך שאנשי המכירות יכולים לבזבז עד 50% מהזמן שלהם בשוטף על נושאים שאינם קשורים באופן ישיר למכירה. זה הרבה מאוד זמן, גם אם הצלחתם להקטין ל 25% , הגדלתם בצורה משמעותית את פוטנציאל הסגירות שלכם.

האג'נדה הארגונית חייבת להיות ממוקדת מכירות, המטרה היא אחת – מחלקת המכירות מתעסקת במקסימום זמן באינטראקציות מקדמות מכירה.

הנושא השני הוא למעשה פועל יוצא של ההתייחסות למשאב הזמן של מחלקת המכירות והוא התייחסות והתגייסות הארגון למחלקת המכירות. הארגון עובד ומגויס למען המכירות (ולא להפך).

מראש נציין – יש לכם את האחריות לוודא שאנשי המכירות שלכם אינם מנצלים זאת לרעה, מבינים את הרציונל ומכוונים לייצר תוצאות גבוהות יותר. מדדו אותם בעיקר בפעולות ויעדי המשנה שלהם – כמות פגישות בפועל כמות הצעות מחיר , מעקבי פולו אפ, הגדלות מכירה, הפניות ועוד.

אז איך משלבים את שני הנושאים החשובים בפעילות השוטפת כדי להגדיל את המכירות?

  • השינוי חייב להתחיל בהתייחסות ומיינד סט הארגוני. יש מקומות בהם יש צורך לחדד זאת בתוך הדנא והתרבות הארגונית
  • רתמו את כלל הארגון למטרה והאצילו אחריות לממשקים מקבילים
  • הגדירו נהלי ושגרות עבודה שיתמכו ויפנו את מחלקת המכירות לזמן נטו, עשו זאת באופן שוטף באמצעות בקרה ומפגשים משותפים של כלל הממשקים המעורבים
  • נסו לנטרל אגו במקומות המאתגרים של שינוי אחריות ופעולות בקרב ממשקים
  • הטמיעו דיגיטציה בנושאים של תמיכה המכירתית והחליפו את ההתעסקות הבינאישית
  • גורם ופונקציה מסייע לייעול ומיקוד הזמן של מחלקת המכירות הוא רכז-ת /מתאמ-ת מכירות האחראי-ת לייצר תמיכה מקסימלית לאנשי המכירות
  • ניהול מיטבי ונכון של מחלקת המכירות בדגש על תכנון – תכנון נכון של תכניות העבודה החודשיות /שבועיות ואף היומיות ימקדו את אנשי המכירות במטרות וביעדים, בעיקר ופחות בטפל. זכרו – מחלקת המכירות היא יחידת רווח והפסד וכך גם כל איש מכירות מהווה יחידה בפני עצמה
 

אז צעד ראשון – בקשו מאנשי המכירות שלכם לייצר רשימה של גזלני זמן שלהם בהווה ומשם אמצו את ההמלצות שלנו…

ועוד המלצה חשוב חשובה – שלבו את ייעול משאב הזמן והתגייסות שרות הארגון לטובת מחלקת המכירות כאחת המטרות האסטרטגיות העסקיות החשובות שלכם לשנה הקרובה

בהצלחה!

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
דילוג לתוכן