שתפו את האתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

 

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס לעצמכם, אלא גם להרגיש שאתם יכולים לבצע ולהגשים דברים גדולים .יש לכם שליטה על החיים שלכם, הצלחה או כישלון תלוי אך ורק בכם.

בהערכה עצמית צריך לזכות. אתם חייבים להיות ראויים לה. אם שקעתם מאמץ, בתוספת המשמעת שתעניק לו גיבוי, תתחילו להרגיש טוב יותר ביחס לעצמכם. אתם מחליטים באמצעות מוסר העבודה והרצון שלכם, ואין לכם מגבלת זמן, וגם לא מגבלת גיל.

בכדי לגבש הערכה עצמית יש לגלות סבלנות, השינוי הוא לא פתאומי ומואץ. הוא כמו ריצת מרתון, שינוי אפשרי בכל עת הוא גם חיוני!

 

הציבו יעדים תובעניים – יעדים הם האמצעים שתשתמשו בהם להגשמת מטרותיכם. התחילו ביעדים קצרי טווח, קלים להשגה ומציאותיים, כדי לסגל לעצמכם הרגל של שיפורים.  עם ההצלחות העלו מדי פעם את הרף כדי להבטיח שאתם דורשים מעצמכם להתקדם. אל תסתפקו בהצלחות קטנות. נצלו את ההצלחות הקטנות האלה כדי לחולל הצלחות גדולות יותר. המפתח הוא להמשיך ולהציב לעצמכם יעדים תובעניים, שיאפשרו לכם למצות את מלוא הפוטנציאל שלכם.

הצלחות קטנות מולידות הצלחות גדולות יותר. ההצלחות שלכם בטווח הארוך יהיו תוצאה ישירה של מה שאתם עושים מדי יום.

חשוב לזכור: את תציבו לעצמכם יעדים לא מעשיים, מפני שאם הם יהיו קשים משי, הם יהיו גורם הרסני ומזיק.

 

גבשו גישה חיובית – להיות חיובי זו גישה שניתן לפתח ולטפח. השליטה היא שלכם, אתם חייבים להרחיק מכם את כל השלילי הסובב אתכם. הקיפו את עצמכם באנשים חיובים.

יכול להיות שאתם עובדים קשה מאוד, אבל אם לא תגלו גישה חיובית, תפגעו בסיכוייכם להצליח.

ככל שהזמנים קשים יותר כך עליכם להסתגל לשינויים ולהרגיל את עצמכם לראות בשינוי הזדמנות לשפר את עצמכם.

 

סגלו הרגלים טובים – אם יהיו לכם הרגלים טובים, ההצלחה תהפוך לטבע שני, אל תאפשרו להרגלים רעים להקל עליכם את הכישלון. לכל יום צריכה להיות מטרה המכתיבה לכם את המשמעת ומסייעת לכם להתמקד.

אל תדחו דברים, עשו לכם הרגל לעשות  תחילה בכל יום את הדברים הפחות נעימים וקלים.

הכינו את עצמכם, הכינו שעורי בית, גם המתחרה שלכם מכין. הכינו את המוח ואת הגוף לקראת הצלחה. עשו שעורי בית. אין דבר כזב – "להיות מוכן יותר מיד". בייחוד במציאות העכשווית של שוק תחרותי. פעלו תמיד לפי הכלל שידע הוא כוח וכל שיהיה לכם יותר ידע בנושא כלשהוא, כך תיטיבו לשלוט במצב. פתחו הרגלים טובים, כאלו המבוססים על טכניקות טובות והתמחות באמנות השינון כדי שההרגלים האלה יהפכו לטבע שני. הדרך היחידה בה ניתן לרכוש הרגלים טובים בשיטתיות היא אם תהיו מאורגנים.

 

היו אמני התקשורת – כישורים טובים הם דבר חיוני והם מתחילים בהקשבה. רובנו יכולים לשפר מדי את כישורי התקשרות שלנו פשוט על ידי יתר הקשבה ופחות דיבור. התמידו במאמציכם להיות מתקשרים טובים יותר, בדיוק כמו בכל הרגל אחר. תקשורת היא עניין של הקשבה יותר מאשר של דיבור, השתדלו לא להיות צודקים תמיד, התמודדו עם בעיות מיד שהן צצות.

 

למדו מאנשי מופת – לימוד מאחרים יכול לחפות על חוסר הניסיון שלכם, גלו נכונות לקלוט וללמוד. בדרך להצלחה אינכם לומדים רק מניסיונכם, נצלו את האנשים שאתם מכירים ועובדים אתם כמשאבים, עלינו ללמוד מאנשים שעשו את המסע הזה לפנינו הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את אנשי המופת המתאימים- אנחנו לא מחפשים אנשים שיתנו לנו הרגשה טובה וגם אין אנו מחפשים
בהכרח אנשים שאנחנו מחבבים או מעריצים מרחוק. החוכמה היא  לזהות את התכונות המסוימות שאנחנו מעריצים, התכונות שיעזרו לנו להשתפר ולחקות אותן.

אנו חייבים ללמוד גם משגיאותיהם של אחרים, הלימוד מה לא לעשות יהיה לפעמים חשוב יתר מהלימוד מה לעשות שימו לב בדר"כ חשוב ללמוד מה לא לעשות לא פחות מאשר ללמוד מה לעשות.

 

פרחו במצבי לחץ – לחץ גורם לנו להיות להיות ממוקדים יותר ולעיתים קרובות הוא מהווה רקע נוח לביצועים טובים. מתח הוא אויב. הוא גוזל מכם את המיקוד ומפריע לביצועים שלכם, לחץ יהיה דבר שלילי רק אם תאפשרו לו. לכל אחד יש נקודות לחץ מסוימות, החכמה היא להתמקד בנקודות הלחץ שלכם ולגבש אסטרטגיות להתמודדות אתן.  עליכם להכין את עצמכם ללחצים, וכך תנטרלו חלק ניכר מהניחושים בדרך להגשמת היעדים שלכם, כלל שתתכוננו יותר כך תהיו מוכנים טוב יותר לטיפול במצבי לחץ.

אם איש אינו מפעיל עליכם לחצים, הפעילו לחצים על עצמכם, אל תמתינו ללחץ ולנסיבות המתאימות  כדי לחלץ מכם אתת המיטב. אם שום דבר ושום אדם אינם תובעים מכם ביצועים מעולים, תבעו אותם מעצמכם.

 

התמידו ללא פשרות – מי יצליח ומי יכשל? הכל מתמצה בסופו של דבר בהתמדה. כל אחד יכול להצטיין ולבצע בשלמות במשך יום, שבוע או חודש אבל אם אתם רוצים להצליח בטווח הארוך, אתם חייבים לרצות להישאר במסלול. התמדה דואגת שנמצה את הפוטנציאל שלנו. מי שיצליח בסופו של דבר יהיה מי שיבין שהצלחה היא מחויבות ארוכת טווח, ריצת מרתון.

היו ער"נים – כלומר עניים, רעבים, נמרצים, יצאו כשידם על העליונה.

מי ששילם את המחיר בעבודה קשה יגלה נכונות מעטה יותר להיכנע, החוכמה היא להמשיך לעבוד קשה, לעולם אל תפסיקו  לחתור אל החלומות שלכם.

אתם חייבים להיות מספיק גמישים כדי להסתגל ולהמשיך, מבלי לסטות לצדדים. הוציאו את צמד המילים "לעזוב", "להפסיק" מהמילון שלכם, וזני תמציתה של ההתמדה, אנשים שלא ירצו לעזוב, לא יעזבו.

לימדו ממצוקה – צורה ראשונה של מצוקה מתרחשת לאחר כישלון חרוץ, מן הסוג המדכא אתכם עד עפר, עד שאתם מתחילים לפקפק בעצמכם. זה המצב שבו אתם צריכים לעצור לרגע ולהעריך איזה תפקיד מילאתם בתהליך. מדוע נכשלתם? האם היעדים היו שגויים או האמצעים להשגתם? זוהי אבחנה חשובה מאוד.

ברוב המקרים יתברר לכם שהיעדים לא היו מוטעים אלא דווקא הגישה שלכם אליהם. כשאתם נתקלים בהתנגדות או במצוקה ואתם יודעים שתתקלו, התמודדו אתן חזיתית. אי אפשר להימלט מהן, אי אפשר להעמיד פנים שהן אינן קיימות, אי אפשר להתעלם מהן ופשוט לחכות שייעלמו. התייחסו למצוקה כמו שהיא, והתחילו לחפש דרכים להתמודד איתה, נקטו פעולה מיידית. צריך למצוא את הפתרון ולנסות לבצע אותו בכל הכוחות שתוכלו לגייס. חזרו והדגישו את תכנית ההתקפה שלכם,
היו חיובים עוד יותר, מפני שאחד מתוצרי הלוואי הטבעיים של כל מצוקה או התנגדות הוא
השלילה. ככל שתאפשרו להתנהגות השלילית לשלוט בחייכם, כך תאפשרו למצוקה להימשך זמן
רב יותר.

היזהרו משינויים רבים מדי, היצמדו ליסודות שלכם, הם יהיו חיוניים עוד יותר בימי התנגדות ומצוקה.

המשיכו להאמין בחזון שלכם, בדרך. ברוב המקרים לא היעד היה מוטע  או שגוי  אלא האמצעים להשגתו. השתדלו להפריד בין החזון לבין הדרך המובילה אליו.

 

שרדו אחרי ההצלחה – לחלומות שלכם אין נקודת סיום. לא מספיק שאתם מצליחים, החכמה היא להצליח יותר מדי שנה בשנה. הצלחה היא תהליך שלעולם לא מסתיים.

המסע לעולם לא מסתיים למחרת היום שבו השגתם משהו גדול. אם אתם חשובים שהמסע נגמר, התחלתם כבר לשקוע. השיטות שבהן השתמשתם כדי להצליח יותר חייבות להיות חלק מחייכים אחרת אין ספק שתתחילו להיסחף לעבר ההרגלים הרעים שבעבר הקדשתם זמן ומאמצים רבים כדי להיפטר מהם.

לעולם אל תשכחו את הדברים שעשיתם נכון, חשוב לבחון בקפדנות את הצעדים שנקטתם כדי להצליח יותר. רשמו אותם לפניכם. זה יזכיר לכם שההישגים שלכם לא היו עניין של מזל, אלא פרי עבודה קשה ושיטות נכונות. המשיכו להיות יצירתיים, השתדלו להיות כל הזמן טובים יותר, הבינו שהחתירה למצוינות ולהצלחה היא תהליך שאין לו סוף, משהו שאין לו סיום. לעולם אל תעמדו בחוסר מעש, אם לא תשתפרו, קרוב לוודאי שתדרדרו.

 

עוד מספר ציטטות חכמות של פיטינו:

"מה שנכון על מגרש הכדורסל נכון גם בעסקים ובחיים. אתם רוצים להצליח? בסדר , תצליחו. היו ראויים לכך, איך? הצטיינו יותר מכל מי שנמצא בשטח. תזיעו על הפרים הקטנים. תזיעו על הדברים הגדולים. לכו את המטר הנוסף. אבל תעשו מה שתשעו – השקיעו את הלב ואת הנשמה בכל מה שתעשו. תנו את כל מה שיש לכם על המגרש. אבל זה לא יקרה אם לא תחליטו שזה יקרה. הצלחה איננה רק מזל מוצלח. היא אינה זכות משמיים ואינה תאונת לידה. הצלחה היא עניין של החלטה".

 

"משמעת היא קוד התנהגות, תכנית התקפה מאורגנת. משמעת היא התכנית שלנו, המודעות שלנו מנין אנחנו מתחילים ובאיזו דרך נלך כדי להגיע ליעד שלנו ללא תכנית אל נמצא את עצמנו, בסופו של דבר, צועדים בכיוונים רבים, הולכים לאיבוד בסבך אישי, באיזה מבוך המוליך אותנו סחור סחור, גורם
לבזבז זמן ומרץ ומרחיק אותנו  מעדנו. ללא תכנית נמשיך תדשדש במקום כל הזמן".

 

"המאמץ חייב להיות עם מטרה, עם תחושת כיוון, צריכה להיות לכם מטרה, והמטרה הזאת היא המניע. אם תיצרו את המשמעת הזאת ותשלבו אותה עם ארגון ושיטות תוכלו לנצל את המניע הזה להשגת תוצאות חיוביות, לא יהיה לכם יותר ספקות. מדוע? מפני שיש לכם אסטרטגיה. מפני שהתחייבתם להגשים אותה ומשום ששילמתם את מחיר ההצלחה".

 

"ההנחה היא שכל אחד מאתנו יכול להגשים דברים משעולם לא חשב שיוכל, מפי שרובנו מערכים את עצמנו בדר"כ בפחות משווינו האמיתי. אנחנו מורגלים לחשוב שאנחנו לא יכולים לבצע דברים. אנחנו מורגלים להתפשר על פחות. אנחנו מורגלים לחשוב שהחלומות שלנו יהיו תמיד מחוץ להישג ידנו. אנחנו מורגלים לחשוב שרק לאנשי אחרים הולך בחיים. אנחנו מורגלים להיכשל. אבל אנחנו לא מוכרחים. אנחנו לא מוכרחים להשיג פחות מיכולתנו. אנחנו לא חייבים לראות את חלומותינו נמוגים במרחק. אנחנו לא חייבים להיכשל. אנחנו יכולים לשפר את הביצועים שלנו ואנחנו יכולים למצות את הפוטנציאל שלנו. אנחנו יכולים לשנות את חיינו".

 

"גישה. פעולה. התמדה. אלה הם היסודות שעליכם לשלוט בהם כדי להרחיק  לכת מעבר למה שאנחנו יודעים"

 

מי אתה ריק פיטינו?

ריצ'רד אנדרו "ריק" פיטינו (באנגלית: Richard Andrew "Rick" Pitino;
נולד ב-18 בספטמבר 1952) הוא מאמן כדורסל אמריקאי המשמש כמאמן קבוצת אוניברסיטת
איונה, וכן כמאמן נבחרת יוון. אימן בעברו את קבוצות ליגת ה-
NBA
ניו יורק ניקס (1987–1989) ובוסטון סלטיקס (1997–2001), את קבוצות ליגת המכללות
אוניברסיטת בוסטון (1978–1983), אוניברסיטת פרובידנס (1985–1987), אוניברסיטת
קנטקי (1989–1997) ואוניברסיטת לואיוויל (2001–2017), ואת קבוצת פנאתינאיקוס מליגת
העל היוונית והיורוליג.[1][2]

בשנת 2013 הוצג בהיכל התהילה של הכדורסל, כמאמן.

 

מרצה מבוקש בארגונים וחברות ענק בנושאי מוטיבציה, ניהול, הנעת צוותים, לכידות, מצוינות ושיפור ביצועים.

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

ניהול ב-3 מישורים  שמוביל לתוצאות  בשנה החדשה

ניהול ב-3 מישורים שמוביל לתוצאות בשנה החדשה

ניהול איכותי מקדם ישנם לא מעט סגנונות וצורות ניהול – ניהול היררכי, ניהול ספירלי, ניהול…
עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

עשרת השלבים אל הניצחון – מצוינות בעסקים ובחיים / ריק פיטינו

גבשו הערכה עצמית – הערכה עצמי חיונית להישגיות, אתם צריכים לא רק להרגיש טוב ביחס…
כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

כיצד תבנה את תכנית השיווק לשנת 21

שיווק נושם ומתעדכן אחרי משכורות עובדים, שיווק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר עבור מרבית…
ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות – מה זה ואיך זה מייעל את הארגון/חברה שלכם?

ארגון ושיטות ( Operations & Methods, O&M – או"ש) הינו תהליך בחינה שיטתית של מבנה…
פיתוח מנהלים בארגון

פיתוח מנהלים בארגון

המשאב האנושי בכלל, והדרג הניהולי בפרט, הם הגורמים החשובים והמהותיים ביותר להצלחתם של ארגונים, במיוחד…
השיטות המובילות של מאמן מכירות

השיטות המובילות של מאמן מכירות

אימון מכירות מקצועי לאנשי המכירות שלכם מערך המכירות בכל חברה, ארגון ובית עסק, הוא הבסיס…
שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

שיפור מערך מכירות - כיצד תדאגו להגדלת המכירות בחברתכם

מהם הכלים החשובים היכולים לסייע לכם להוביל לשיפור במכירת? האם קיימת שיטה ממשית להגדלת המכירות…
שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

שיווק בלינקדאין - כיצד תייצרו לקוחות ברשת עסקית לינקדאין

מהו שיווק בלינקדאין? למי הוא מיועד וכיצד תייצרו לעצמכם לקוחות באמצעות לינקדאין? כל מה שצריך…
לקוח סמוי

לקוח סמוי

מהו לקוח סמוי ומהי חשיבותו עבור פעילות החברה/בית העסק? איזה סוגי מודלים של לקוח סמוי…
גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

גיוסים מקצועיים - כיצד תעשו זאת נכון?

נדרשים לגיוס מנהלים בכירים ודרגי ביניים למערך המכירות, השיווק, הפרסום ,השירות ולתחומים נוספים? זה הזמן…
ליווי וייעוץ מכירות

ליווי וייעוץ מכירות

כדי לשפר את ביצועי הארגון ולהגדיל משמעותית את נפח הרווחים שלך ממכירות, אין ספק ששכירת…
פגישות מתקיימות

פגישות מתקיימות

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו…
כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

כיצד הפכו אנשי השירות והתפעול לאנשי המכירות של היום

מה תפקידם של אנשי השירות, הטכני והתפעול בתהליך המכירה וכיצד הם יכולים לתרום את חלקם…
מיפוי מנהלים

מיפוי מנהלים

פיתוח מנהלים ויכולות ניהול מתחיל בראש ובראשונה ביכולת למפות את היכולות והכישורים של המשאב האנושי…
כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

כל מילה קובעת: הטכניקות שכל מערך שיווק צריך

לא צריך להיות אשפי שיווק ומכירות כדי להבין עד כמה מילים הן משמעותיות לשינוי דפוסי…
התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

התוכנית העסקית שלכם: כל השאלות

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בהכנת התוכנית העסקית שלכם? אריק יואן הגיע לארה"ב…
הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות

הגדלת אחוז הענות שיחות הנה מטרה מרכזית  בכל מערך מכירה טלפוני. אחד האתגרים היותר גדולים…
המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

המדריך המלא להרחבת קהל הלקוחות שלכם

איך משיגים לקוחות חדשים? זוהי ללא ספק שאלת השאלות כשזה מגיע לניהול ארגון עסקי המעסיקה…
בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

בניית תסריט שיחה - עשה ואל תעשה

על אף כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים היום בשוק, השיווק הטלפוני עוד חי ובועט. הפנייה…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM היא מצרך חובה לכל ארגון. השוק כיום מוצף בפתרונות תוכנה מוצלחים יותר ופחות…
כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

כל מה שחשוב לדעת בבחירת יועץ דאטהבייס

תחום הביג דאטה השתלט על העולם בסערה. כיום, כשכמות הנתונים שארגונים נדרשים לנהל גוברת מיום…
מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

מהו יחס המרה וכיצד נוכל לשפר אותו?

אז בנית תוכנית שיווק מקצועית ויעילה וגייסת צוות מכירות מנצח. השאלה המכרעת, אמנם, היא אם…
כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כך בונים אסטרטגיה שיווקית מנצחת

כמה פעמים ראית קמפיין שיווקי מדהים וחשבת לעצמך, "וואו, איך אני לא חשבתי על זה?".…
ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

ייעוץ עסקי - כל מה שחשוב לדעת

כיום יותר מאי פעם, מתוודעים מנהלים בכירים בארגונים לחשיבות האקוטית של ייעול תהליכי העבודה. לעתים,…
ייעוץ מכירות  - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

ייעוץ מכירות - כיצד לבחור יועץ מכירות שיגדיל לכם את המכירות בחברה

מהו ייעוץ מכירות ומהם הנושאים המטופלים בתחום ייעוץ מכירות? כיצד מנהלים צוות מכירות בצורה המיטבית…
חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

חברות ייעוץ אסטרטגי לחברות בישראל - כל מה שרציתם לדעת

מהו ייעוץ אסטרטגי? למי הוא מיועד? מהו ההבדל בין ייעוץ ארגוני לייעוץ אסטרטגי וכיצד תוכלו…
יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

יועץ שיווקי לבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

מהי אסטרטגיה שיווקית ? למי היא נחוצה? מהם השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי יועץ…
אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

אסטרטגיית מכירות להגדלת המכירות בחברות

מהי אסטרטגיית מכירות? כיצד היא מסייעת להגדלת המכירות ומהם השלבים לבנייתה? כל מה שצריך וחשוב…
כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

כיצד תעשה סדר בארגון ואצלך כמנהל

אף פעם זה לא מאוחר מדי.התקופה והמציאות העכשווית מהווה עבורכם הזדמנות מצוינת לעצור ולעשות סדר…
מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מכונה משומנת של לידים בעולמות B2B

מי לא רוצה להגיע למשרד כל בוקר, להדליק את המחשב ולראות על המסך רשימת לקוחות…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

לקבלת תוכן מקצועי:

* עם שליחת הטופס אני מאשר קבלת מסרים וחומרים מחברת מרקטינג סולושנס

בואו נדבר

דילוג לתוכן