הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...
|
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם
האם אתם בטוחים שהאתגרים שאתם מזהים הם האתגרים האמיתיים? גלו מה באמת מעכב את החברה שלכם!
צפו למסקנות מפתיעות!
כל מנכ”ל/יו”ר ובעלים של חברה היה מופתע מהנתונים
כחברה שהובילה (וממשיכה להוביל) מעל ל 460 חברות וארגונים ב 15 שנים האחרונות, לשיפור ביצועים בתוצאות ובתהליכים, מצאנו פערים גדולים בין הרצוי למצוי.
בעבודה סיזיפית ומעמיקה חקרנו את כלל הלקוחות שלנו והופתענו מהתוצאות שקיבלנו.
נשתף אותכם במספרים ובתובנות:
מרבית הלקוחות שלנו פנו לקבלת ליווי עסקי וארגוני מתוך הנחה שהם יודעים בדיוק מהו התחום הדרוש לשיפור בארגונם. יחד עם זאת , מניתוח המקרים גילינו כי ברוב המוחלט מהמקרים, האבחון הראשוני של הלקוח היה פחות מדויק ולמעשה האתגרים האמיתיים היו בתחומים אחרים בארגון. הם הניחו שהסימפטום הוא הבעיה ופספסו את שורש הבעיה.
אלו שפנו בנושא מכירות בכדי לשפר את תהליכי ותוצאות המכירות שלהם , כ 30% מהם התגלו כזקוקים דווקא לתהליכי ניהול ותמיכה שיווקית ואצל 35% אחרים נוכחנו לדעת שיש צורך בהול לשפר ולייק את תהליכי השירות – כי המכירות נפגעו מאחוז נטישה גבוה מאוד של לקוחות אחרי תהליך הרכישה ובמהלכו
פנו בנושא שירות: ב40% מהמקרים שנתבקשנו לשפר את תהליכי השירות נאלצנו דווקא לשפר את תהליכי המכירה. אנשי המכירות דחפו מוצרים ושירותים לקהל היעד הלא רלוונטי, שלחו אותם ללא צידה לדרך לאחר הרכישה ועוד
פנו בנושא שיווק: באופן מפתיע, מתוך כלל הלקוחות שפנו אלינו במטרה לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלהם, 65% מהם התגלו כזקוקים דווקא לבניית תהליכי ניהול מכירה יעילים יותר. כלומר, הבעיה האמיתית לא הייתה באסטרטגיה השיווקית ,לא באיכות הלידים או במודעות/חשיפה/מיתוג או בתכנית אופטימיזציה למשרד הפרסום אלא בניהול ובמעקב אחרי תהליכי המכירה ש”שרפו” את השיווק.
פנו בנושא תהליכים ופיתוח ארגוני : עוד תופעה מעניינת שזיהינו הייתה בתחום הפיתוח הארגוני. 70% מהלקוחות שהאמינו כי הם זקוקים לפיתוח ארגוני ולהטמעת תהליכים חדשים בארגון, למעשה היו זקוקים לשיפור הניהול בדרגות הביניים והזוטרים.
פנו בנושא מערכות ובפרט מערכת CRM : בקרב הלקוחות שפנו לשדרוג או הטמעת מערכת CRM 60% התבררו כזקוקים דווקא לשיפור בניהול הצוותים שלהם. הבעיה לא הייתה בכלי הניהול, אלא בהון האנושי ובאופן שבו הם מנוהלים. שדרוג מערכת ה-CRM לא היה משיג את השיפור המיוחל ללא שיפור יכולת ואופן ניהול הצוותים.
פנו בנושא תהליכי ניהול : כ-70% מהלקוחות שפנו לשפר את מערך הניהול שלהם גילו כי הבעיה העיקרית טמונה דווקא בתהליכי המכירות. במקרים אלו, התמקדנו בבניית תהליכים חדשים, הכשרת אנשי מכירות ושיפור מערכות הבקרה והמעקב כדי להביא לשיפור משמעותי בביצועי המכירות.
אז כיצד חשפנו את הצורך האמיתי של הלקוחות ?
נתונים אלו מדגישים שברוב המקרים התחושה והבעיה הנראית לעין היא רק סימפטום לבעיה עמוקה יותר במקום אחר בארגון. כפי שחכם אחד ציין בעבר :” אנחנו לא יודעים מה שאנחנו לא יודעים” , ברוב המקרים מרבית המנהלים חווים את הסימפטום ורוצים לתקן אותו כאן ועכשיו וזאת במקום לרדת לשורש הבעיה, לפתור ולייצר שקט עסקי לטווח ארוך.
לכן, זו הסיבה לחשיבות גבוהה של דיאגנוסטיקה (אבחון) אובייקטיבית , חדה, קצרה וממוקדת בכדי להבין את אופי ודרך הטיפול הנכון באתגרים העסקיים המשפיעים על התוצאות שלכם
מעוניין לשמוע אודות השיטה לאבחון בלעדי וייחודי? -לחץ!
.
בהצלחה!