Game Changer

מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם

תמונה 4
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה, מצליחים להגדיל הכנסות ורצים קדימה. אבל גם לאינרציה יש תאריך תוקף ושהיא פגה אז ההתרסקות היא מהירה.

ארגונים שלא רוצים להסתמך על כוח האינרציה (וראינו זאת בחודשים לאחרונים לאורך
הנסיבות הביטחוניות), לא יכולים להצליח בלי סדר, מסגרת, תכנית.

תכנית היא דרך פעולה מתוכנת היטב המורכבת מרשימת מרכיבים הכרחיים.

בכדי לתכנן וליישם תכנית מכירות איכותית יש להגדיר ולבנות אותה על בסיס אותם מרכיבים. 

ריכזנו עבורכם בצ'ק ליסט את המרכיבים שחייבים להיות בתכנית המכירות שלכם, גם אם היא שנתית, חודשית או אפילו שבועית /יומית:

1.  יעדים – הגדירו יעדים וסוגי יעדים: יעדים כספיים, יעדים כמותיים. השתדלו להגדיר במספרים מוחלטים ולא באחוזים

2. תקציב מכירות – הגדירו את סכום התקציב וגלמו בו את ההנחות המבצעים, התגמולים

3. מוצרים/שירותים – התמקדו במוצרים חדשים ו/א קיימים

4. תחומים/סגמנטים – החליטו מה המיקוד שלכם

5. מדדים – מדדו את ביצועי אנשי המכירות שלכם ואת יחסי ההמרה שלהם

6. תקינת כ"א – גיוסים והכשרות במקרה הצורך שהתכנית היא ארוכת טווח

7. פעילות לקוחות – הגדירו ובנו מבצעים, תכנית יעדים, כל אינסנטיב שעשוי לעזור להניע את הלקוחות שלכם

8. למידה – בצעו במסגרת התכנית מקצה שיפורים ושלבו הדרכות מקצועיות, הדרכות מכירה, תחקירי הצלחות

9.  הפניות – השתמשו בכלי השיווקי המדהים שיש לכל איש מכירות בסיום השיחה, הגדירו יעדים ותגמלו עליהם. הפניות שנעשות באופן הנכון יכולות להות אחד מערוצי השיווק הטובים והחסכוניים שלכם

10. הגדלת מכירה ללקוחות קיימים – אם יש לכם תיק לקוחות נסו לעניין ולמכור ללקוחות כשכבר מכירים ורכשו מכם

11. פעולות הנעה ומוטיבציה –השתדלו לייצר אקלים וסביבה תחרותית לעוסקי במכירות, השתמשו בתחרויות, ימי מרתונים, מבצעי מחלקה, פרסים למצטיינים ועוד. תדאגו לבוא לתכנית עם שיא המרץ והאנרגיה וכך גם הצוות שלכם!

12. פעילות יזומה על הדאטה – אותם לידים מהעבר שנפסלו מכל מיני סיבות הם הזהב שלכם עכשיו, פנו אליהם באופן יזום עם תסריט שיחה ייעודי, חלקם רלוונטי!

13. ממשקי עבודה משותפים – אל תשכחו להשתמש בתמיכה של ממשקי השיווק, שירות ותפעול. התמיכה הזו היא מכרעת להצלחת המכירות

14. התייחסות לתקופות ולשוק – התאימו את התכנית שלכם לתקופות זמן בשנה, עונתיות, מתחרים, שוק וכיוב

15. בקרה – השתמשו בדוחות ביצוע למול תכנון באופן שוטף, היו עם היד על הדופק לזהות שינויים ומגמות וטפלו בהם

16. הגדרת לו"ז – הגדירו את מועד תחילת התכנית וסיומה

17. משאבים נדרשים – הקצו תקציבים, כ"א,  גיוס (בתכניות ארוכות טווח)

18. ניהול – הקצו והגדירו גורם אחד האחראי על ניהול, הובלת והנעת התכנית

19. רתימה – אולי המרכיב החשוב ביותר, ללא רתימת של כלל הצוות כל הרשום לעיל אינו

רלוונטי…

אז אל תוותרו על תכנית – התחילו ליישם ולעבוד לפי תכנית שתזניק אתכם למקומות אחרים

בהצלחה!:

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ממשאב אנושי להון אנושי
ממשאב אנושי להון אנושי
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... "אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחת קיימים
אסטרטגית לקוחת קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
תהליכים פנים ארגונים מקדמים
אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
דילוג לתוכן