חיזוק וביסוס הקשר עם הלקוחות שלכם

assafhadar
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

שימור לקוחות: איך לחזק את הקשר עם הלקוחות הקיימים ולשמור עליהם לאורך זמן

במציאות הדינמית והתחרותית כיום, יצירת מערכות יחסים חזקות עם לקוחות אינה רק יתרון – היא הכרחית להצלחה ארוכת טווח. זו לא עוד סיסמא, זו אסטרטגיה חשובה מאוד!

במאמר זה נסקור את הטקטיקות והפעולות האופרטיביים (שאנחנו ממליצים ללקוחות ומשתדלים ליישם בעצמנו…) לחיזוק הקשר עם הלקוחות ויצירת ערך משמעותי שיבדל אתכם מהמתחרים.

תקשורת עקבית ואפקטיבית

תקשורת היא הבסיס ואבן היסוד של כל מערכת יחסים מוצלחת. הקפידו על:

  • פגישות מובנות – קבעו פגישות שבועיות/ חודשיות קבועות שיאפשרו מעקב רציף והערכה משותפת. העניקו סיכום חודשי/ רבעוני לפעילות המשותפת. שתפו את הצד השני באתגרים וכמובן בהצלחות
  • זמינות ונגישות גבוהה – הציעו מגוון דרכי תקשורת: שיחות טלפון יזומות, פגישות פרונטליות, שיחות וידאו, ותמיכה דיגיטלית מהירה.
  • מענה מהיר – התחייבו לזמני תגובה מוגדרים ועמדו בהם. זמינות מהירה בעת הצורך מגבירה את אמון הלקוח.
  • מגע אישי – קיימו שיחות לא פורמליות על כוס קפה או אפילו ארוחת צהריים לחיזוק יצירת הקשר הבינאישי.

שירות ותמיכה יוצאי דופן

שירות מצוין הוא גורם מבדל חשוב בשוק תחרותית:

  • תמיכה טכנית זמינה – הציעו תמיכה 24/7 למקרים דחופים ופתרונות בזמן אמת.
  • פתרונות מותאמים אישית – התאימו את השירותים והמוצרים לצרכים הייחודיים של כל לקוח.
  • הכשרה והדרכה – ספקו סדנאות, קורסים וליווי אחד על אחד להעמקת הידע והיכולת לנצל את המוצרים והשירותים באופן מיטבי.
  • תחזוקה מונעת – הציעו שירותי תחזוקה למניעת בעיות עתידיות.

 

שיתוף ידע וחדשנות

הפכו להיות יותר מספק – היו שותף אסטרטגי:

  • שיתוף תוכן מקצועי – שלחו חומרים כמאמרים, פודקאסטים ומחקרים עדכניים בתחום שיכולים להועיל ללקוחותיכם.
  • עדכוני שוק – היו הראשונים לעדכן את הלקוחות על מגמות ושינויים בשוק
  • פתרונות חדשניים – הציגו טכנולוגיות חדשות ורעיונות יצירתיים לאתגרים קיימים
  • תובנות מבוססות נתונים – שתפו נתונים וסטטיסטיקות המראים את ההשפעה החיובית של המוצרים והשירותים שלכם.

 

הוקרה והערכה אישית

הראו ללקוחותיכם שאתם מעריכים אותם באמצעות:

  • אירועים אישיים – שלחו ברכות אישיות ושי בימי הולדת, חגים ואירועים חשובים בחיי הלקוח.
  • תוכניות נאמנות – פתחו תוכניות ייחודיות המתגמלות לקוחות ותיקים עם הטבות והנחות.
  • מתנות והפתעות – שלחו מתנות (קטנות) כהוקרה על שיתוף פעולה מתמשך.
  • הוקרת לקוחות מצטיינים – ציינו והוקירו לקוחות המשתפים פעולה לאורך זמן או המייצרי ערך מוסף גבוה עבורכם.

 

שיתופי פעולה וקהילה

חזקו את הקשר דרך יצירת ערך משותף:

  • פעילויות גיבוש – ארגנו אירועים משותפים כמו סדנאות, הרצאות או פעילויות
  • פיתוח קמפיינים משותפים – צרו קמפיינים שיווקיים משותפים המקדמים את שני הצדדים.
  • קבוצות למידה ודיון – הקימו פורומים או קבוצות למידה משותפות לחילופי רעיונות ותובנות.
  • אחריות חברתית – השתתפו יחד בפעילויות התנדבותיות ויוזמות קהילתיות.

 

ניהול ומדידת קשרי לקוחות

שאפו ליישום אפקטיבי ושיפור מתמיד באמצעות:

  • מערכות CRM מתקדמות – השתמשו בכלים טכנולוגיים לניהול ומעקב אחר אינטראקציות עם לקוחות.
  • סקרי שביעות רצון – בצעו סקרים תקופתיים לקבלת פידבק וזיהוי תחומים לשיפור.
  • ניתוח נתונים – נתחו את נתוני הלקוחות כדי לזהות דפוסים והזדמנויות חדשות.
  • יעדים ברורים – הגדירו (ושתפו) מטרות מדידות לשיפור שביעות רצון הלקוחות וחוזקו את מערכת היחסים.

 

ויש גם את הצ’ק ליסט האישי שלי שאיתו אני רץ לא מעט שנים :

  • להכיר ללקוחות את האנשים והמחלקות בחברה, להזמין אותם לסיור במשרדים, במפעל, מרל”וג….
  • לייצר קישורים וחיבורים אישיים ועסקיים לקהל הלקוחות
  • לייצר עם הלקוחות תוכניות יעדים משותפות – לאתגר אותם לצמוח ביחד
  • לייצר לעצמי רשימת תפוצה ייעודית בווטס אפ ולעדכן את כלל הלקוחות בעדכונים חשובים מעת לעת
  • לרכז רשימה מפורטת של כלל תאריכי ימי ההולדת של כלל הלקוחות + יום השנה לפעילות המשותפת
  • לבקש חברות ברשתות החברתיות מכלל הגורמים הרלוונטיים אצל הלקוחות
  • ליזום אחת לשבועיים/שלושה שיחה טלפונית…

 

בניית וחיזוק מערכות יחסים חזקות עם לקוחות דורשת סבלנות והשקעה מתמשכת לאורך זמן אך לקוחות מרוצים לא רק חוזרים – הם הופכים לשגרירים שלכם.

הצלחת הלקוח היא הצלחתכם. כאשר אתם משקיעים בחיזוק הקשר עם לקוחותיכם, אתם למעשה משקיעים בעתיד הערגון שלכם

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
כיצד לשפר את יעילות השירות בארגון – ניתוח, אתגרים ופתרונות
שירות הלקוחות הוא עמוד התווך של כל ארגון המציע מוצרים ושירותים טכניים. כאשר תהליכים אינם…
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
5 פרמטרים קריטיים להצלחה עסקית ב-2025 שכל מנכ"ל חייב להכיר
אתם מכירים את המשחק: ניהול יעיל, מדדים ברורים, מכירות שדופקות שעון, שיווק שמביא לידים ,…
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות: כיצד שיתוף פעולה יכול לקדם את הארגון שלכם
רבים מהמנהלים, גם הבכירים שבהם, מתקשים להבחין בין אסטרטגיית שיווק לאסטרטגיית מכירות. התוצאה? ארגונים מצפים…
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
כיצד להבטיח תקינה מלאה במוקדי שירות ומכירות
מוקדי שירות ומוקדי מכירות הם הלב הפועם של כל ארגון, בין אם מדובר במענה ללקוחות…
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
הפניות לקוחות כבסיס לצמיחה שיווקית ומכירתית
85% מתוך 65 לקוחות שליוונו בשנים האחרונות ציינו כי מנגנון הפניית לידים והזדמנויות באמצעות לקוחות…
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
איך למנוע נטישת לקוחות ולשמר לקוחות ותיקים לרווח מתמשך
את זה כולם יודעים: רכישת לקוחות חדשים עולה פי חמישה עד שבעה יותר מאשר שימור…
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
נטישת לקוחות: איך לזהות סימני נטישה ולשמר לקוחות ותיקים?
לקוחות קיימים ותיקים הם אחד הנכסים החשובים ביותר של כל ארגון, מחקרים לא מעטים בשנים…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: איך לשפר שיתוף פעולה בארגון?
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית: המפתח לשיפור ביצועים עסקיים
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
שירות לקוחות אסטרטגי: איך להפוך אותו למנוע צמיחה עסקי
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן