ממשאב אנושי להון אנושי

 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….” זה מה שציין בפנינו מנכ”ל חברה בתחום הפיננסי לפני מספר ימים.

ברוב המקרים, כשדבר כזה נאמר מול יועץ אסטרטגי, מדובר בתחושה ולא יותר מזה, ובחלק מהמקרים ה”סבירה” יכולה וחייבת להפוך ל”גבוהה מאוד”.

בשנה האחרונה אנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים הלוקחים כמובן מאליו את הקשור למשאב האנושי שלהם ולא עוצרים לבצע חשיבה ארוכת טווח, לא עוצרים ומפנימים שהמשאב האנושי הוא תשתית חשובה והכרחית בדרך להצלחות.

מעבר לשימור כ”א ( הרי רובנו לא מחכה ומקווה ליום שעובד טוב יעזוב), יש לטפח בשוטף ולהשקיע, לא מעט משאבים מתוכננים.

זה פשוט, המטרה היא להפוך את המשאב האנושי שלנו להון האנושי שלנו . אז עצרו וחשבו היכן גם אתם יכולים לשפר ולהעצים את המשאב האנושי :

  • הגדרת תפקידים – הגדירו את התפקיד של כל עובד באופן ברור, בצעו תאום ציפיות , הגדרו את שגרות העבודה, תחומי האחריות, הדיווחים, ממשקי עבודה
  • תהליכי גיוס, קליטה והכשרה – העניקו למועמדים שנקלטו בחברה את ההרגשה הטובה ביותר, אין כמו רושם ראשוני. הכינו תיק קליטה והדרכה בשילוב לו”ז מובנה, לוו אותם ותנו להם להרגיש מהיום הראשון כחלק בלתי נפרד מהארגון כאילו נמצאים בארגון כבר חודשים ואף יותר
  • פיתוח עובדים – סייעו להם לפתח את יכולתם ולהתפתח וזאת באמצעות העשרה, סדנאות והדרכות מקצועיות ואישיות. העניקו להם כלים של ניהול זמן ומשימות, תעדופים, שימוש ביישומי אופיס, מיומנויות רכות ועוד
  • פיתוח מסלול הקריירה – יצרו אופק לכל עובד, עודדו פיתוח תכניות פנים, עתודה ניהולית, טאלנטים (“סרגל התפתחות עובד”). הגדירו ושקפו מסלולי פיתוח וקידום והעדיפו תמיד בתפקידים חדשים לבחון קודם את העובדים בתוך הארגון. העניקו להם את ההזדמנות שמגיעה להם
  • ניהול היחסים עם העובדים – בנו יחסים המושתתים על פתיחות, חיובית. שקפו ההצלחות וטפחו קשרי עבודה בתוך הצוותים בין העובדים
  • סביבת עבודה – צרו להם סביבת עבודה פיזית נעימה ומהנה, תנו להם להרגיש נוח במרחב הפיזי ( מיקום, עזרים, נראות…)
  • רווחה – פעלו לאיזון בין העבודה לחיים אישיים של העובדים, ייצרו ארועים ומפגשים חברתיים פנים ארגונים
  • יוזמות ורעיונות חדשים – עודדו את העובדים ליזום ולייצר רעיונות חדשים, העניקו להם את הכלים, הזמן והמרחב לעשות זאת
  • חגיגות – ציינו וחגגו לעובדים ימי הולדת וחגים, ארועים חשובים ( שנה בחברה, הצלחות), אמצו את קבלת השבת בימי חמישי ואת השבוע החדש שנפתח ביום ראשון.
  • הוקרה והערכה – הוקירו והעריכו מעת לעת (ברמה חודשית לפחות) את העובדים על מאמצים, הצלחות ותוצאות. השתדלו לעשות זאת בפומבי וקשרו זאת לתגמול ערכי או חומרי (פרס, גביע מצטיין…..)
  • מדיניות דלת פתוחה – העניקו להם את הגמישות והיכולת להתייעץ עמכם בכל דבר ועניין, לשתף ולא לחשוש
  • שברו שגרה -קיימו HAPPY HOUR קבועים, תכננו ימי כיף או ימי עיון, תנסו דברים אחרים
  • האצלת סמכויות – העניקו להם את האפשרות להוביל פרויקטים או להיות חלק מוביל משמעותית למרות שאינם מנהלים בפועל. זה עוד אחד מהאמצעים לתת להם לעשות מעבר, להוציא מהשגרה ולצעוק – “אנחנו סומכים עליכם”.
  • יצירת מוטיבציה והנעה – התמקדו בחיבור הבינאישי האמיתי בינכם ובין העובדים שלכם, השקיעו בהם ברמה האישית , הכירו אותם יותר לעומק והיו שם עבורם במלוא מובן המילה ולא רק כסיסמא

אתם המנהלים תגרמו לזה לקרות – תיזמו!, פגישות אישיות אחת לתקופה – ולא אחת לשנה, בצעו סקרי שיפור שביעות רצון פנים ארגונים, תנו להם גם להשמיע ולא רק לשמוע הן בשיחות האישיות והן בפורומים מקצועיים משותפים, רתמו אותם לחזון ולמטרות – תנו להם אחריות, וייצרו להם מחויבות.

זכרו, עובד המגיע כל בוקר עם חיוך הוא טוב ויעיל פי כמה מעובד שמגיע ומחכה רק לדבר אחד – שהיום שלו יסתיים, ההתעניינות שלכם חייבת להגיע ממקום אמיתי ולא כאילוץ, אלא כחלק מתרבות ארגונית מכילה.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
איך לייצר תקשורת פנים ארגונית מצוינת?- חלק ב
תקשורת פנים ארגונית לקויה היא אתגר "שקט" די שכיח בקרב חברות וארגונים המהווה לעיתים קרובות…
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית: כלי אסטרטגי לשיפור ביצועים עסקיים- חלק א
תקשורת פנים ארגונית אפקטיבית היא הרבה יותר מאשר רק העברת מידע בין עובדים – היא…
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
כיצד לייעד את שירות הלקוחות כמנוע צמיחה ארגוני?
הנתונים מדברים בעד עצמם: רק עלייה של 10 % בלבד בשימור לקוחות יכולה להוביל לגידול…
תתכוננו לפתיחת השנה
תתכוננו לפתיחת השנה
"יש רק דרך אחת להצליח – להתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט להגביר" החשיבות של…
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
הטעות שעולה לכם בהפסד אדיר!
מבדיקה מדגמית אצל מרבית לקוחותינו רק בשנה האחרונה מצאנו כי התיעוד מידע האסטרטגי והחשוב ביותר…
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
מאמרים קשורים

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

עצור!

רוצה לייצר Game Changer אמיתי כאן ועכשיו?

שיחה אחת איתנו יכולה לשנות לכם את כל המשחק 💡

דילוג לתוכן