ממשאב אנושי להון אנושי

Business meeting photo
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

“אני מעריך שהתרומה של המשאב האנושי אצלנו לגידול ב 2023 הייתה סבירה לא מעבר לזה….” זה מה שציין בפנינו מנכ”ל חברה בתחום הפיננסי לפני מספר ימים.

ברוב המקרים, כשדבר כזה נאמר מול יועץ אסטרטגי, מדובר בתחושה ולא יותר מזה, ובחלק מהמקרים ה”סבירה” יכולה וחייבת להפוך ל”גבוהה מאוד”.

בשנה האחרונה אנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים הלוקחים כמובן מאליו את הקשור למשאב האנושי שלהם ולא עוצרים לבצע חשיבה ארוכת טווח, לא עוצרים ומפנימים שהמשאב האנושי הוא תשתית חשובה והכרחית בדרך להצלחות.

מעבר לשימור כ”א ( הרי רובנו לא מחכה ומקווה ליום שעובד טוב יעזוב), יש לטפח בשוטף ולהשקיע, לא מעט משאבים מתוכננים.

זה פשוט, המטרה היא להפוך את המשאב האנושי שלנו להון האנושי שלנו . אז עצרו וחשבו היכן גם אתם יכולים לשפר ולהעצים את המשאב האנושי :

  • הגדרת תפקידים – הגדירו את התפקיד של כל עובד באופן ברור, בצעו תאום ציפיות , הגדרו את שגרות העבודה, תחומי האחריות, הדיווחים, ממשקי עבודה
  • תהליכי גיוס, קליטה והכשרה – העניקו למועמדים שנקלטו בחברה את ההרגשה הטובה ביותר, אין כמו רושם ראשוני. הכינו תיק קליטה והדרכה בשילוב לו”ז מובנה, לוו אותם ותנו להם להרגיש מהיום הראשון כחלק בלתי נפרד מהארגון כאילו נמצאים בארגון כבר חודשים ואף יותר
  • פיתוח עובדים – סייעו להם לפתח את יכולתם ולהתפתח וזאת באמצעות העשרה, סדנאות והדרכות מקצועיות ואישיות. העניקו להם כלים של ניהול זמן ומשימות, תעדופים, שימוש ביישומי אופיס, מיומנויות רכות ועוד
  • פיתוח מסלול הקריירה – יצרו אופק לכל עובד, עודדו פיתוח תכניות פנים, עתודה ניהולית, טאלנטים (“סרגל התפתחות עובד”). הגדירו ושקפו מסלולי פיתוח וקידום והעדיפו תמיד בתפקידים חדשים לבחון קודם את העובדים בתוך הארגון. העניקו להם את ההזדמנות שמגיעה להם
  • ניהול היחסים עם העובדים – בנו יחסים המושתתים על פתיחות, חיובית. שקפו ההצלחות וטפחו קשרי עבודה בתוך הצוותים בין העובדים
  • סביבת עבודה – צרו להם סביבת עבודה פיזית נעימה ומהנה, תנו להם להרגיש נוח במרחב הפיזי ( מיקום, עזרים, נראות…)
  • רווחה – פעלו לאיזון בין העבודה לחיים אישיים של העובדים, ייצרו ארועים ומפגשים חברתיים פנים ארגונים
  • יוזמות ורעיונות חדשים – עודדו את העובדים ליזום ולייצר רעיונות חדשים, העניקו להם את הכלים, הזמן והמרחב לעשות זאת
  • חגיגות – ציינו וחגגו לעובדים ימי הולדת וחגים, ארועים חשובים ( שנה בחברה, הצלחות), אמצו את קבלת השבת בימי חמישי ואת השבוע החדש שנפתח ביום ראשון.
  • הוקרה והערכה – הוקירו והעריכו מעת לעת (ברמה חודשית לפחות) את העובדים על מאמצים, הצלחות ותוצאות. השתדלו לעשות זאת בפומבי וקשרו זאת לתגמול ערכי או חומרי (פרס, גביע מצטיין…..)
  • מדיניות דלת פתוחה – העניקו להם את הגמישות והיכולת להתייעץ עמכם בכל דבר ועניין, לשתף ולא לחשוש
  • שברו שגרה -קיימו HAPPY HOUR קבועים, תכננו ימי כיף או ימי עיון, תנסו דברים אחרים
  • האצלת סמכויות – העניקו להם את האפשרות להוביל פרויקטים או להיות חלק מוביל משמעותית למרות שאינם מנהלים בפועל. זה עוד אחד מהאמצעים לתת להם לעשות מעבר, להוציא מהשגרה ולצעוק – “אנחנו סומכים עליכם”.
  • יצירת מוטיבציה והנעה – התמקדו בחיבור הבינאישי האמיתי בינכם ובין העובדים שלכם, השקיעו בהם ברמה האישית , הכירו אותם יותר לעומק והיו שם עבורם במלוא מובן המילה ולא רק כסיסמא

אתם המנהלים תגרמו לזה לקרות – תיזמו!, פגישות אישיות אחת לתקופה – ולא אחת לשנה, בצעו סקרי שיפור שביעות רצון פנים ארגונים, תנו להם גם להשמיע ולא רק לשמוע הן בשיחות האישיות והן בפורומים מקצועיים משותפים, רתמו אותם לחזון ולמטרות – תנו להם אחריות, וייצרו להם מחויבות.

זכרו, עובד המגיע כל בוקר עם חיוך הוא טוב ויעיל פי כמה מעובד שמגיע ומחכה רק לדבר אחד – שהיום שלו יסתיים, ההתעניינות שלכם חייבת להגיע ממקום אמיתי ולא כאילוץ, אלא כחלק מתרבות ארגונית מכילה.

בהצלחה!

כותב המאמר: מיטל הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מערכות CRM הן הבסיס של החברה –…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים…
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
כשלונות החברות הגדולות במסע לקוח ואוטומציה
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אם פעם תהליך מכירה היה התקשרות קצרה…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות…
מזל טוב ליום הולדתך!
מזל טוב ליום הולדתך!
מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…
מתנות לכבוד השנה החדשה  -2023
מתנות לכבוד השנה החדשה -2023
מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ?…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן