כיצד לגרום למינוף התוצאות של העסק?
התקופות מאתגרות אותנו לעיתים במדיה ,עלות גיוס ליד בין אם מדובר בחגים , חופשות הקיץ, או שוב בחירות – אז מה עושים?
תקופות כאלה מאלצות את כולנו , המנהלים להיות להיות יצירתיים יותר, חכמים יותר וממירים יותר. בתקופה מאתגרת בה עלויות השיווק נוסקות מעלה – מחיר המדיה מקפץ ,בעיקר ברשתות החברתיות, וכפועל יוצא עלות גיוס ליד עולה . אסור לשכוח את ריבוי המסרים
ובכל זאת מה עושים ? איך תקופה כה מאתגרת בה ריבוי המסרים השיווקיים הוא בלתי נתפס, לא יורדים בכמות הפניות והלידים, מייצרים יותר פגישות ויותר מכירות.
רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
הכנו לכם את 14 המלצות לצלוח ולמקסם את התקופה הזו:
- בחירת הקהל היעד – עצרו, חשבו שוב מי הוא קהל הידע הרלוונטי ביותר עבורכם, טרגטו את הקהל הפוטנציאלי ביותר להמיר ( מגדר, הרגלים גלישה, קניה ועוד)
- קריאייטיב, מחייב יותר מתמיד – רעננו והדגישו את הקריאייטיב, חשוב שיהיה מותאם לערוץ המדיה וכמובן לקהל היעד
- בכל ניסיון של קריאייטיב, חדש או ערוץ שיווק חדש השתמשו ב AB TESTING . אל תניחו הנחה כלשהיא עד שתמדדו
- שנו תוך כדי תנועה – אל תהססו לעצור מה שלא מצליח ולשנות: קריאייטיב, מסרים, תמונות , דיוורים, פניות, תסריטים ועוד .אל תחכו יותר מדי זמן, תנסו כל הזמן להבין מה מניע את הלקוח הפוטנציאלי כאן ועכשיו
- הציגו את המוצר/שירות בצורה ייחודית מעניינית ומקורית, נסו לבדל , תוך כדי הדגשת ערכים מוספים ותועלות עבור הלקוח הפוטנציאלי
- אופטימיזציה מקסימאלית– תנטרו ותמדדו כל הזמן יחסי המרה ברמת ערוץ שיווק, נגיעה (נציג), המשכיות וסגירה והכל תוך בחינת עלות הרכשה שיווקית ומכירתית
- תוכן, תוכן, תוכן – המלך חי ובועט כבר לא מעט שנים ותמיד נמצא שם. גולשים מעוניינים בתוכן איכותי. צרו את התוכן הנ”ל ודאגו להיות במדיות הרלוונטיות לצורך חשיפה מקסימלית במינימום עלות אפשרית.
- שיווק שותפים (יצרני הלידים) – השתמשו במקור לידים נוסף , פנו לשותפים פוטנציאלים שעובדים בתחום שלכם ונסו לשתף עימם פעולה. יש מצב אף שתופתעו מהתוצאות שחלקם יכולים לייצר עבורכם דווקא בתקופה זו.
- בחינת תקציבים – ייתכן שנכון להוריד תקציבים , ולהישאר בערוצים שיחס ההמרה בהם גבוה יחסית ועלות ההרכשה השיווקית נמוכה יותר
- זה הזמן למקסם את מאגרי הרשומות הקיימים (על פי מודל CDP)- מפו את הלקוחות שלא התקדמתם איתם בעבר על פי סיבה, בנו תכנית עבודה, הקצו אותם לפי תיעדופים וחמשו את נציגי המכירות שלכם בכלי עזר כגון : הצעות ייחודיות, מבצעים ועוד
להסבר על איך למקסם דאטה לחץ! - מקצעו את המשאב האנושי – תנו דגש על תדריכים, ישיבות צוות , עבודת חניכה , האזנות ומשובים און ליין ואוף ליין. דווקא בתקופה הזו אתם צריכים יותר מתמיד את המשאב האנושי שלכם ממוקד לתוצאות.
- רענון הקיט המכירתי – עברו שוב עם כלל הנציגים על בנק התנגדויות, הכרת מתחרים, תועלות מוצר/שירות, בנק תשובות שאלות
- ניהול לידים – נהלו את הלידים בצורה מבוקרת יותר, תדרשו מהנציגים לעבוד על פי שגרות עבודה ו SLA, ניהול CUP מיטבי
- רתמו את המנהלים הישירים – הם אלו שיצליחו להניע את רצפת המכירה, תנו להם כלים, הרביצו בהם מוטיבציה ויותר מהכול סמכו עליהם ותנו להם את האחריות להוביל את התהליך!
בהצלחה!
כותב המאמר: אסף הדר