הקשב למאמר Getting your Trinity Audio player ready... |
שיווק ב 2024- למה צריך לצפות?
למי שעדיין לא הבין, 2024 הנה שנה יוצאת דופן בשיווק, מכמה סיבות:
- AI- איך אפשר בלי בינה מלאכותית, הטכנולוגיה שחדרה לתעשיות שלמות ורלוונטית במיוחד לעולם השיווק. ל AI יש פוטנציאל לייעל תהליכים, ליצור תוצרים מדהימים, לצמצם עלויות, לפענח דאטה במהירות ואף לאיים על מקצועות לא מעטים.
- מיתון כלכלי– החל מהקורונה, דרך המלחמה באוקראינה ועד המלחמה שעדיין משתוללת אצלנו- אי אפשר להכחיש את העובדה שאנחנו בעיצומו של מיתון, הגורם לצרכנים לצרוך פחות ולחברות וארגונים למקד את ההתייעלות במקום הראשון. גם בתחום הסטארטאפים קרנות משקיעות פחות ומצפות ליותר Revenue, עם דגש על חברות המסוגלות ליצור הכנסה החל מהיום הראשון (וזה כמובן תלוי במידה רבה ב… שיווק, ניחשתם נכון).
- שיקולי אתיקה ופרטיות– קל לראות שהמודעות הגוברת לפרטיות, פייק ניוז והשפעת המדיה החברתית גדולה יותר מבעבר. החל מתקנות ה-GDPR ועד המשפטים ההולכים ונשנים נגד בכירי חברות הטק, בעקבות ההבנה של השפעת המדיות עלינו כצרכנים והחברה שלנו- כיום, הלקוחות מוצפים במסרים ומידע, ביקורתיים יותר, ויש ציפייה מחברות לקחת יותר ויותר אחריות חברתית ולכן ההתנהלות חייבת להיות יותר מתונה.
בינה מלאכותית בארגון: איך להגיב?
- ללמוד– אוקיינוס של מילים נכתבו על הנושא, יותר ממה שנוכל לספר במאמר מצומצם זה. הדבר הראשון שיש לאמר בפני מנכ״לים ומנהלי שיווק בתחום הזה הוא Educate yourself- מצאו את הדרך הנוחה והנכונה עבורכם לדעת יותר ולהשאר מעודכנים, ואם לא אתם- מנו מישהו אחד שיהיה אחראי על חדשנות ועדכוני מגמות, ללמוד ולהביא את החידושים האחרונים לחברה. מי שלא יזוז מהר יפסיד, ויפסיד הרבה.
- הכשרות עובדים– למרות ההתנגדות הטבעית, אין דרך להימנע מזה. עובדים (חכמים) ישתמשו ב Chat-GPT ואפליקציות נוספות כדי לשפר את עבודתם, ובעצם- למה לא? מלבד שיקולי פרטיות מידע שצריכים להיבדק בכל חברה בנפרד, למעשה, עדיף לכם ללמד את העובדים איך בדיוק להשתמש בכלי בינה מלאכותית על מנת לייעל את העבודה שלהם, ותוכלו להרוויח מכך לא מעט. הנקודה החשובה ביותר להדגיש עבורם היא שבסוף האחריות שהתוצר יהיה ברמה הגבוהה ביותר היא עליהם- כולל דיוק בעובדות, בכתיבה, בעומק הרעיונות. הדרך לשם- תלויה בהם.
טרנדים שיווקיים
- צ׳אטבוטים– בתחילת נובמבר 2023 open AI, החברה שהביאה אלינו את Chat-GPT, הודיעה על פתיחת האופציה ליצור צ׳אטבוטים מותאמים אישית ללא צורך בתכנות אפילו. הרשת געשה, ועולם הצ׳אטבוטים- שגם כך היה במגמת עלייה- התפוצץ. מה זה אומר בעצם? זה אומר שכל פעם שלקוח ייכנס לאתר/ האפליקציה שלכם, הוא יוכל ליצור שיחה ברמת דיוק גבוהה ולקבל מענה לשאלות, גם ללא צורך בנציג. זו כמובן שיטה יעילה מאוד להתמודד עם עגלות ריקות, בעיות טכניות והגדלת מכירה.
- שימוש ב Micro-Influencers– עם ירידת אמינות האינפלואנסרים (בעלי השפעה) הגדולים, יש פנייה לאינפלואנסרים שנתפסים כקהילתיים ואמינים יותר.
- אינפלואנסרים וירטואליים– שמעתם נכון: די למו״מ מתמשכים עם אינפלואנסרים אנושיים.
- שימוש ב AI כ coworker והצורך בתחכום רב יותר- משווקים שהסתמכו על כלי AI בלבחון צניחה בדירוגי ה SEO ובמעורבות העוקבים, מה שממחיש את הצורך בעריכה, בדיקת עובדות, סגנון ותובנות אנושיות.
- תוכן שמיוצר ע״י לקוחות (UGC- User Generated Content)- התחום הולך ומתפתח, מתוך רצון ליצור שיווק אמין יותר ומחובר לשטח. יצירת טרנדים ולקיחת חלק בהם תהיה יכולת חשובה לכל חברה שרוצה להישאר רלוונטית.
- קהילה– תחום הקהילות הולך להישאר חם, מתוך הרצון ליצור ביקוש, להישאר בקשר עם הקהל וליצור תדמית חיובית ומחוברת למותג. קהילות מצליחות בארץ כדוגמת Startup for Startup של Monday, הקהילה של רייזאפ (ניהול תזרים), Canva ונסטלה- קהילות הן נכס עצום לאלו שיודעים להשתמש בהן נכון.
- סרטונים ארוכים– באופן מפתיע, למרות הקשב המתקצר, אנשים משתמשים בפלטפורמות יותר ויותר ומחפשים ללמוד, להתרגש ולהיות חלק, מה שמוביל לביקוש ארוך ומעמיק יותר. חברות חכמות יידעו להשתמש ב Content Marketing בעזרת עובדים מוכשרים בחברה וגם לקוחות, בצורה שיוצרת לא רק נפח אלא גם מעורבות בקרב הצופים.
- מסרים מורכבים יותר– כתגובה להצפת התוכן המלאכותי, תהיה דרישה הולכת וגוברת לתוכן מתוחכם, פרסונלי ומדויק. נכו ן- תוכלו לקצץ ברוב הכותבים ה׳פשוטים׳, אבל כל עוד אתם מייצרים תכנים כלשהם לשיווק, תרצו לשמור חושבים מקוריים בחברה, שייתנו תמיד את הפן המקורי לעניין.
נתנו כאן מספר טרנדים ומגמות, ועדיין נגענו רק בקצה הקרחון. מפו את מה שאתם כבר מיישמים, ובמה אתם צריכים להשתפר כחברה?
להתייעצויות ועזרה ביישום, אנו ב game changer נשמח לעזור באסטרטגיה, תכנון והטמעת תהליכים חדשניים בכל היבטי החברה.
בהצלחה!