Game Changer

פגישות מתקיימות

network-3629619_1920
 

אחד האתגרים הגדולים של כל מערך מכירות הוא הגדלת יחס ההמרה. בתוך משפך ההמרה אנו עדים לצמתים ואינטראקציות עם הלקוח, שכל אחד מהם מהווה חלק בלתי נפרד לתרומה ליחס הסגירה. במאמר זה נרצה לגעת באחד מהצמתים היותר מאתגרים לחברות וארגונים – הגעות לפגישות שנקבעו.

שעור יחס ההגעה לפגישות נע ברוב התחומים והסגמנטים בין 40% ל 60% הגעה , הבדל  אפילו של אחוזים בודדים בין 5% עד 10% ביחס ההגעה עשוי להשפיע בצורה משמעותית על יחסי הסגירה. 

אז איך אנחנו מוודאים ומגדילים בצורה משמעותית את יחס ההגעה בפועל לפגישות?

ברוב המקרים שאנו נתקלים, אנו מקבלים ממנהלי המוקדים/מכירות את אותה תשובה שבלונית ואפילו ארכאית- “אנו כמובן מתזכרים את הלקוחות הפוטנציאלים על הפגישות”. זו תשובה המתאימה יותר לעשור הקודם . היום אנו מבינים שלהגדיל את אחוז ההגעות לפגישות זה הרבה יותר מתזכורת. זה שילוב של מעט גורמים:

  • הכל מתחיל עוד משיחת התאום הטלפונית, שם במקום למכור את הפגישה מנסים דווקא למכור את המוצר/שרות, מקדימים את הפגישה הפרונטלית לטלפון. לא פשוט ואפילו מאתגר למכור מוצרים מורכבים רק באמצעות שיחות טלפוניות…. אז ראשית חשוב לזכור – מטרת השיחה הטלפונית היא לבדוק היתכנות כלכלית ו/או מקצועית של כל אחד מהצדדים והמטרה העיקרית היא למכור את הפגישה. 
    כך שמעבר לניהול השוטף יש צורך לבקר את איכות שיחת התאום בהאזנות, משובים ולקוח סמוי.   
  • בכדי למכור את הפגישה יש צורך לגעת בנקודות הכאב של הצד השני, בבעיה ובצורך שלו ולייצר לו בהתאם גירוי ראשוני גבוה. הצד השני חייב להבין שהפתרון לכאב/בעיה שלו הוא אך ורק בפגישה
  • מוודאים עם הצד השני שהוא אכן מעוניין להגיע לפגישה – כן ממש מבררים אתו ולא מניחים שאם הוא מדבר איתנו טלפונית, אז הוא גם יגיע לפגישה פרונטלית. אם יש ספק אין ספק ואנו לא רוצים להעמיס לאנשי המכירות שלנו פגישות לא איכותיות
  • קובעים למועד המוקדם ביותר – ככל שמועד הפגישה רחוק יותר, כך הסיכוי להגעה קטן יותר משמעותית – ככלל, אנחנו ממליצים להשתדל לא לתאם קדימה יותר מפרק זמן של שבוע ימים, יש להשתדל לתאם את רוב הפגישות מימים ראשון עד שלישי לאותו שבוע. מחקרים מצביעים שפגישות שמתקיימות באותו שבוע ללא מעבר לשבוע לאחר מכן (שישי שבת) יש להן סיכוי גבוה פי עשרות אחוזים להתקיים.
  • גמישות במועד – קובעים למועד שנכון ומתאים לצד השני, מעניקים לצד השני מגוון אופציות במסגרת של שבוע ימים ולא מנחיתים עליו כעובדה מוגמרת ( בלא מעט חברות הנקודה המנחה היא למלא יומנים לפי לו”ז של אנשי המכירות)
  • גמישות במיקום המפגש – קובעים מיקום פגישה שנוח לצד השני (מגדיל משמעותית בעשרות אחוזים)
  • חניה (כן כן…) – העיסוק הזוטר סביב נושא החניה הוא לעיתים קרובת הגורם המכריע בין להגיע לפגישה לבין לא להגיע כלל. במבחן עלות מול תועלת ספקו מראש לצד השני חניה, גם אם זה אומר על חשבונכם. במבחן עלות תועלת זה משתלם ללא ספק
  • אל תנסו להוזיל את הפגישה – המנעו מאמירות כגון ” פגישה חינם וללא התחייבות”, או ” תבוא אין לך מה הפסיד, תבוא לשמוע”.  הדגשה כזו פחות מחייבת את הצד השני ומזינה את המוצר/שרות שלכם
  • ייצרו לצד השני אינסנטיב מפתיע להגיע כגון : “אני מבטיח לך קפה ויש לנו גם הפתעה למי שמגיע אלינו, הפתעה שלא כדאי לפספס שרק בשבילה שווה לפגוש אותנו…”
    אם זה כנס, תערוכה או אפילו מפגש משותף של לקוחות פוטנציאליים העניקו לזה נופך חגיגי, אולי הרמת כוסית, בופה, קפה ועוגה וכיו”ב הערך והתועלות של הפגישה – חשוב מאוד זה מה שיניא אותו להגיע.
  • הצד השני חייב להבין שיש פה הזדמנות אחת ואם לא יגיע הוא לא יפספס אלא יפסיד ולכן לשפה יש תפקיד חשוב. במסגרת “התזכורת” יש לאמץ תסריט שיחה ממוקד שיהיה מורכב מ:
    מועד הפגישה המדויק, המקום – איפה נפגשים, מי יהיה בפגישה, (ההקשר) מהות, לדוגמא:
    “אני מזכיר לך שאנחנו נפגשים במשרדים שלנו ב DDDDD, בפגישה אתה תיפגש  עם XXXX , תוכל להתרשם הוא יפרט ויסביר לך איך אנחנו יכולים לעזור לך ( פתרון לצורך/כאב),תוכל לשאול כל שאלה שתהיה לך, זו פגישה שאני בטוח שתקבל שם הרבה מאוד ערך, את זה אני אומר רק מניסיון….”
    “אני משריין לך מקום/פגישה, יש חניה חינם ב….אתה יכול להביא איתך את…. “אני מכניס ביומן שלנו שאתה מגיע ב XXX בשעה ZZZ….אם יש איזשהו שינוי בצד שלך אני אשמח שתעדכן אותי כמה שיותר מוקדם אם זה במייל או בשיחה טלפונית”.
  • חזקו את הצורך והרצון של הצד השני להגיע לפגישה באמצעות סימוכין, בטחון ועדויות בנוגע לפתרון של המוצר/שרות לצורך שלהם. עשו זאת בפרק הזמן של יום עד יומיים לפני מועד הפגישה באמצעות הודעות טקסט /וידאו באפליקציית הווטס אפ (זמינות ונגישות גבוהה), שתפו ממליצים והמלצות והוסיפו גם נופך אישי כגון :” מצפה לפגישתנו בה אשמח להראות לך את הפתרונות שלנו ל …..( הדגישו את הבעיה /כאב של הצד השני), אני בטוח שאנחנו יכולים לעזור לך”
  • תזכורת יום לפני הפגישה – תשכחו מ “אני רוצה לוודא שאתה מגיע מחר” , זה מעניק ללקוח את הלגיטימיות לבטל את הפגישה, במקום זה ייצרו תזכורת במסווה של דרך אגב בה הלקוח יאשר לכם את הפגישה מבלי שיאשר אותה כגון:
    “התקשרתי בכדי להזכיר לך שיש לך חניה בסמיכות/בחינם/ אני מזכיר לך להביא איתך את כלל המסמכים/ חשוב לנו להדגיש שתעבור על החומרים לפני שאתה מגיע שנוכל לייעל את הפגישה עבורך…”
    או: “קבענו ואני רק רוצה לוודא שאתה יודע שיש חניה חינם בXXX או שאתה יכול להחנות אצלנו ב YYYY , אתה יכול להגיע כמה דק’ יותר מוקדם ואז נשב שנינו על כוס קפה…”
    עשו זאת יום לפני מועד הפגישה ואם הפגישה היא בשעות אחה”צ או ערב עשו באותו בוקר של הפגישה.

קבעתם והצד השני לא הגיע? אל תתעצבנו, יכולות להיות לא מעט סיבות, יש לתת לצד השני להרגיש בנוח עם המצב

הביעו התעניינות אמיתית -ראיתי שלא התאפשר לך להגיע , “היה לי חשוב רק לוודא שהכל בסדר איתך ואם חלילה קרה משהו…” 
העניקו לו אפשרות להרגיש בנוח מספיק כדי לקבוע איתנו פגישה נוספת.

וזכרו לסיום כלל חשוב מאוד, למרות הרצון של כולנו לתאם כמה שיותר פגישות ולוודא את קיומן, איכות הפגישות חשובה לא פחות מכמות הפגישות. תאמו וודאו פגישות שההיתכנות שלהן להמשך תהליך היא סבירה ומעלה.

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
איך יוצרים חוויית שירות יוצאת דופן? הסיפור של Royal Caribbean
מי מאיתנו לא מכיר את חברת Royal Caribbean? החברה הקנדית, הנחשבת לאחת מחברות הקרוזים המובילות…
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
חיזוק הקשר ממשק מנהל – עובד. התוצאה: שיפור תפוקות המשאב האנושי בעזרות אחוזים
אחד הנכסים החשובים ביותר בארגון הוא המשאב האנושי, העובדים הכפופים לכם, בניהול המודרני והעכשווי יש…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
מצוינות עסקית מהי?
מצוינות עסקית מהי?
כל ארגון וחברה שואפים להגיע כמה שיותר גבוה, לשפר ולמקסם את הביצועים העסקיים לאורך זמן.…
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים מקצועי ותוצאותיו העסקיות
ניהול ספקים: מאמר זה סוקר את הדגשים והשלבים החשובים בניהול ספקים תהליך זיהוי ובחירת הספקים…
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
המדריך המלא לדוחות דשבורד ואפיון מערכת CRM לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מחברה משפחתית למכונה משומנת
מחברה משפחתית למכונה משומנת
חלק בלתי נפרד מהנוף העסקי המקומי הוא סגמנט החברות המשפחתיות הקטנות. אותן חברות בהן הגרעין…
מנכ״לים מודים ״אנחנו מודאגים מאוד"
בחודשים האחרונים רוב השוק העסקי בישראל עובר טלטלה עסקית ומוראלית לא פשוטה. מרבית החברות והארגונים…
מגמות עולמיות בתחום השיווק
מגמות עולמיות בתחום השיווק
שיווק החדש -כל המגמות, הטרנדים, הכלים, הדרכים והחשיבה האחרת שמחייבת שינוי גישה בכללי המשחק, ישנם…
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
אנשי המכירות הנסתרים - מתחת לרדאר שלכם
בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח, כך תעשו זאת חכם.
מסע לקוח מתחילים בהבנת הצרכים הייחודיים של לקוחות בשוק מתמיד משתנה, דרך הפיתוח של אסטרטגיות…
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
איך להחזיר את הניצוץ לעובדים ותיקים?
מה באמת חשוב לעובדים ותיקים? עם העלייה בתוחלת החיים וכושר העבודה, והאתגרים הבוערים בשימור עובדים-…
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
הביצועים בארגון תקועים - טיפים לזיהוי 'מוקשים'
מה הסיבה האמיתית שלא מעט חברות וארגונים תקועים במקום? אינם מצליחים לגדול? אינם מצליחים לעמוד…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
תגידו להם מה הם עושים לא נכון (וגם מה כן)
אז למה להשקיע במישוב איכותי? שוב שנבחין בין משוב מקצועי למשוב אישי-(יש יתרונות משלו שנוכל…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מה שלום המוח שלכם בחברה?
מערכות CRM הן הבסיס של החברה – ולרוב, הן לא זוכות לכבוד הראוי ולא מגיעות…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן