Marketing Solutions - ליווי עסקי לשיפור ביצועים

זיהוי צרכי הלקוח – על מה חשוב להקפיד בשיחת מכירה?

שירות לקוחות
 

מה לא נאמר או נכתב על שיחת מכירה? הספרות המקצועית מלאה במאמרים, חיבורים וספרים המלמדים מכירה, ברוב המקרים מדובר על טכניקת מודל ההשפעה המפרק את שיחת המכירה ל 4 חלקים – מקרב, מברר, מכוון וסוגר. 

ניתן למצוא גם התאמת סגנון התקשורת לצד השני, זיהוי וטיפול בהתנגדויות , קריאה והנעה לסגירה,  שימוש במסרים מקדמים, אלמנטים מכירתיים ועוד. ישנם לא מעט פרמטרים וטכניקות מכירה. 

זיהוי צרכי הלקוח- אנחנו רוצים להתייחס ל 2 נקודות חשובות מאוד בשיחת המכירה:

אחת הטעויות הבולטות בקידום מכירות היא החיפוש אחר הצורך בכל מחיר (כי זה מה שלימדו אותנו – " אם אין צורך לא ניתן למכור") וגם שאין ממציאים סוג של צורך וישר עוברים לפתרון.

אחרי יותר מ 10 שנים שאנו מלווים נציגי ואנשי מכירות במגוון רחב של תחומים  אנחנו יודעים לקבוע דווקא כי צורך הוא לא תמיד הסיבה העיקרית לקניה, לעיתים אין צורך בצד השני, כך, אימצנו מודל ייחודי – מודל כ.צ.ב

כל לקוח שמתעניין במוצר או שרות כלשהו,  מתעניין בגלל 3 סיבות :
כאב (משהו שמפריע לו ולא בהכרח כאב ברמה הפיזית), צורך או בעיה שהוא חווה.

בניגוד לדעה הרווחת שיש רק צורך מצאנו לא פעם , שללקוח הפוטנציאלי לעיתים אין צורך , אלא בעיה או כאב. כן ניתן לקבוע שלעיתים הכאב או הבעיה גם הופכים לצורך של הלקוח.

לפיכך, לפני שמתחילים לדבר על המוצר או השרות יש צורך לאתר ראשית את ה- כ.צ.ב  של הלקוח – המוצר /שירות אמור לפתור לצד השני אחד או יותר מהפרמטרים הללו.

איך עושים זאת? באמצעות  שאלה פשוטה וישרה – " אדוני מה הסיבה שאתה מתעניין במוצר/בשרות? מה הסיבה בגינה השארת פרטים ?"  וממשיכים בשאלות קילוף פתוחות עד הבנת הכ.צ.ב האמיתי של הלקוח. פה משתמשים בטכניקת שאילת שאלות, אחד מהכלים היעילים ביותר בשיחת המכירה.

ברגע שאתרנו את הכ.צ.ב של הלקוח עוברים לשלב הבא, ברוב המקרים עוברים ומציגים את הפתרון.
פה חייבים לעצור ולבצע פעולה נוספת שהרוב פוסחים עליה וזה העצמת 

הכ.צ.ב – לפרט בפני הלקוח הפוטנציאלי מה יקרה (החיסרון) ,אם לא תתבצע רכישה  של המוצר/השרות החדש, לייצר תמונה מעכבת לעיתים אף שלילית.
רק אחרי שאיתרנו את הכ.צ.ב , העצמנו אותו אז עוברים למתן הפתרון בהתאם לכ.צ.ב

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו

איתור כ.צ.ב  – > העצמת הכ.צ.ב -> מתן פתרון בהתאם לכ.צ.ב

הדבר השני החשוב בשיחת המכירה היא הגדלת הערך של פתרון המוצר/השרות, הערך חייב להיתפס גבוה משמעותית מהמחיר עוד לפני שהמחיר הוצג בפני הלקוח.
הלקוח חייב להבין כי הוא קונה מוצר/ שרות שהוא חייב אותו (לא רוצה או צריך), הפתרון הטוב ביותר עבורו בשלב הזה וערכו גבוה הרבה יותר מהמחיר הקיים.
הוא חייב להשתכנע לרכוש אותו במחיר גבוה יותר בעשרות אחוזים ויותר וזאת עוד לפני שנחשף למחיר: כך רכב שעלותו 120,000 ₪ חייב להיתפס על ידי הקונה כשווה ערך של 150-180 אלף ₪. הצגת הפתרון שהרכב מעניק לכ.צ.ב של הלקוח חייב להיות גבוה מאוד

לדוגמא בחברה מצליחה שמוכרת קורסים ללימוד שחיית חתירה לקהל הרחב:


השאלה הראשונה שנציג המכירות שואל :" XXXX מה הסיבה שהשארת פרטים?

בחלק לא מבוטל מהמקרים הלקוח עונה כי הוא מעוניין להירשם לקורס בגלל הרצון שלו לשפר כושר גופני. בבחינת הכ.צ.ב של הלקוח, אנו למדים שהוא מאמץ לעצמו עכבר ערוצי ספורט כגון ספינינג וריצה שלא מאתגרים אותו מספיק ויותר מזה גורמים לו אף לפציעות – פה מאתרים בעיה והיא הופכת מהר מאוד לצורך עבורו.

לפני שמציגים את הקורס בפניו ואת הפתרון עבורו , מחדדים קצת יותר את הבעייתיות בהמשך אימוץ ערוצי הכושר הנוכחים שעשויים לגרום לנזק גופני ורק אחרי שהעצמנו את הבעיה והצורך, עוברים להצגת הפתרון שזה קורס שחיית החתירה.

איך אנחנו מעצימים את הערך של הקורס שעלותו אינה זולה ?
מציירים ללקוח תמונה של השקעה לאורך עשרות שנים קדימה, מעניקים לו חיזוקי סימוכין וביטחון של בוגרי הקורס ועוד….נותנים לצד השני להבין מראש שעלות הקורס גבוהה יותר ממחירו, סגנון ספורט שחיית החתירה הוא הספורט הבריא ביותר, מונע כאבים, ללא הזעה, השקעה אישית לטווח הארוך ועוד.

אל תשכחו השתמשו בכ.צ.ב בצורה נכונה והגדילו ערך!

בהצלחה!

כותב המאמר: אסף הדר

שוק האוטומציה הוא דינמי ומתפתח במהירות, ולא כל מערכת שקיימת בחברה שלכם בהכרח תומכת או מתמשקת לכל כלי אוטומציה ישראלי או מיובא. על מנת להפיק את המיטב מכלי האוטומציה השונים, יש למפות את המערכות הפועלות בחברה, למפות את הצרכים המידיים והעתידיים של החברה ולבחון כל כלי אוטומטי לגופו – האם הוא מתאים למערכות הקיימות, דורש שדרוג שלהן או מצריך את החלפתן באחרות.

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
אסטרטגיית לקוחות קיימים

אסטרטגיית לקוחות קיימים

אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…

מזל טוב ליום הולדתך!

מנהל/ת יקר/ה! זו ההזדמנות שלנו לאחל לך יום הולדת שמח, מאחלים לך שפע של בריאות…

מתנות לכבוד השנה החדשה -2023

מנהל יקר! זו ההזדמנות להודות לך על היותך חלק מקהילת הניוזלטר שלנו – פותחים, קוראים,…
חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 2: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלקן הראשון, סקרנו בהרחבה את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.למי שפספס להלן…
חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

חלק 1: ארגז כלים למנהל - שגרות ניהול

בחלק הראשון של כתבה זו נסקור את הדגשים הכי חשובים לניהול מיטבי על כל היבטיו.מומלץ…
תכנית עבודה - חלק 2

תכנית עבודה - חלק 2

בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים "האיזוטרים" שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1

תכנית עבודה - חלק 1

אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

תרשימי זרימה עבור תהליכים עסקיים

אחד הנושאים החשובים בהצלחה עסקית הוא דיוק התהליכים המקצועיים, ללא מעט מנהלים יש קושי להגדיר…
שיפור ביצועי מכירות B2B

שיפור ביצועי מכירות B2B

מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק

איך להגדיל מכירות בעסק

גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם "מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים

המתכון להצלחה בעסקים קטנים

גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?

איך להגדיל את המכירות בעסק?

בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את כמות ההכנסות ומספר…
תהליכים פנים ארגונים מקדמים

תהליכים פנים ארגונים מקדמים

אחת השאלות המעניינות בקרב לא מעט מהלקוחות שלנו היא – עד כמה התהליכים הפנים ארגונים…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?

מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

דגשים לבחירת מנהל פרויקט לטובת מערכת CRM

איך לבחור פרויקטור מתוך הארגון שלכם להובלת פרויקט מערכת CRM? אנו נתקלים באתגר, שבו מנכ״לים…
האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

האם מערכת תפתור לכם את הבעיה

כמו בכל חברה עסקית דינמית , התהליכים אצלכם בארגון משתנים ומתעדכנים כל הזמן בין אם…
שינוי קיצוני במכירות

שינוי קיצוני במכירות

אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי

הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?

לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…
וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

וובינר הסינרגיה בין השיווק למכירות

לקבלת המצגת – לחץ כאן! לקבלת המצגת – לחץ כאן! כותב המאמר : אסף הדר
חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

חווית שירות - מערכת היחסים בין העסק ללקוח

"לקוח מרוצה מספר לחבר אחד או שניים, לקוח מאוכזב מספר לכל מי שהוא מכיר". מי…
כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

כיצד לבחור במערכת CRM מדויקת לצרכי הארגון שלך?

מערכת CRM מהווה כלי הכרחי לכל ארגון. קיימות מערכות רבות עם פתרונות תוכנה מוצלחים יותר…
קשר עם הלקוחות שלנו  - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל -  Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

קשר עם הלקוחות שלנו - תקשורת רב ערוצית : מולטי צ'אנל - Multi-Channel ו - הומני צ'אנל - Omni-Channel

תקשורת רב ערוצית: מולטי צ'אנל והומני צ'אנל  הלקוח המודרני מאופיין ביכולת ובצורך לקבל החלטות ומענה…
ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

ניהול קשרי לקוחות באמצעות מערכת CRM

גם אתם הייתם רוצים מערכת CRM מקיפה אחת כזו ,שתתן מענה מלא לניהול קשרי לקוחות…
כיצד לבנות מסע לקוח

כיצד לבנות מסע לקוח

מסע לקוח הינו בין התהליכים השיווקים החשובים ביותר בכל חברה ו/או ארגון. למעשה, זהו תרשים…
מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

מתי אתם לא צריכים למכור למרות יעדי מכירות?

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה/סיסמא – "לא למכור לפעמים זו המכירה הטובה ביותר שיכולה להיות"?…
ניהול עובדים

ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים רגע לפני סיום השנה הנוכחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה זה הזמן…
הנעת עובדים

הנעת עובדים

הנעת עובדים בארגון אחד האתגרים המרכזים של מנהלים בניהול השוטף הוא היכולת להניע את הכפופים…
לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

לידים איכותיים - הדרך לגיוס והשגת לידים רלוונטיים

יצירת לידים איכותיים כל חברה או ארגון באשר הוא משווע ללידים איכותיים. כיצד אנחנו יכולים…
שיווק תוכן

שיווק תוכן

תוכן שיווקי לעסק סקירה של הדברים הכי חשובים לנושא של תוכן בשנים האחרונות כולם הבינו…
דילוג לתוכן