Game Changer

אנשי המכירות הנסתרים – מתחת לרדאר שלכם

משירות למכירה
 
הקשב למאמר
Getting your Trinity Audio player ready...

פוטנציאל מכירה נסתר- לא במקום שחשבתם 

בסביבה העסקית המאתגרת של ימינו, אנו נדרשים לחשיבה יצירתית ופתרונות מקוריים לאתגרים הקיימים. אחת מהן שהיא אולי מפתיעה אבל הפכה כבר לפרקטיקה נפוצה, היא לצייד אנשי שירות הלקוחות בכל המידע והכישורים הדרושים על מנת להגדיל הכנסות לארגון. לשינוי זה יש מספר כיוונים מבורכים, וחברות שיישמו את התהליך מדווחות על עלייה בהיקפי המכירה של עשרות אחוזים. 

שינוי תפיסה: שירות הוא מכירה לכל דבר

  • נציגי שירות הלקוחות והעובדים הטכניים בחברה הם מכרה זהב של קשר ישיר עם הלקוחות, של אנשים שלא ״נחשדים״ בתור אנשי מכירות וזוכים לאמון רב ומעט התנגדות. 
  • לנציגים אלו יש ידע רב וניסיון עם השטח, ברמה שלאנשי המכירות לעיתים אין. כך, בעלות נמוכה יחסית תוכלו לנצל את הקשר שכבר נוצר עם הלקוחות ולהגדיל רווחים מכל מפגש כזה.  

יצירת אינטגרציה בין השירות למכירות 

  • הציגו לנציגי השירות את המשפך השיווקי דרכו לקוחות מגיעים לחברה שלכם, הראו להם את התמונה הגדולה ואת מקומם בפאנל. 
  • הדגישו שהתפקיד שלהם – שירות מצוין הוא הבסיס, ומשם אפשר רק לצמוח. 
  • הדגישו להם את היתרון היחסי שלהם בתור אנשי שירות – יכולות הקשבה, אמון ואמפתיה, הכלה, הזדמנויות מגע רבות, מומחיות במוצרים. 
  • חברו אותם למחלקת המכירות וצרו הזדמנויות ללמידה אחד מהשני. אם המכירה לא נסגרת במחלקת השירות מסיבות טכניות – דאגו שאנשי השירות יידעו על עסקאות שנסגרו בזכותם, ויקבלו תגמול על כך. יותר מכך: התחילו להתייחס אליהם כמו אנשי מכירות, העניקו להם תפקיד ואחריות. 

מה צריך להיות בהכשרה של אנשי השירות למכירות? 

נציגי השירות יצטרכו הכשרה מיוחדת, ההולמת את הכישורים והידע הקיים שלהם, ובמקביל מספקת להם את הפרקטיקות והמתודולוגיות החדשות שהם זקוקים כנציגי מכירות חדשים. לצורך זה, מומלץ לבנות תכנית הכשרה ייעודית המתחילה מהבסיס הראשוני ביותר של מכירות: מודל ההשפעה, NLP בסיסי, שאלות מקדמות מכירה, פולו אפ, סוגי תקשורת ועוד. גם השימוש בכלים טכניים החל מה CRM של החברה ועד טכנולוגיות מתקדמות כמו ששימוש ב AI, לינקדאין ו sales navigator ועוד. 

איך קובעים יעדי מכירות לנציגי שירות לקוחות? 

קביעת יעדי מכירות לנציגי השירות היא שונה מהצבת היעדים לאנשי המכירות, מסיבה אחת פשוטה: זה לא הייעוד העיקרי שלהם. התפקיד הראשי שלהם הוא לדאוג לשביעות רצון גבוהה של הלקוחות, שימורם והגדלת ושימור המוניטין של החברה. רק לאחר מכן ניתן להתקדם ליעדים נוספים של מכירות והגדלתן, וגם אז- לעשות זאת בצורה מאוזנת ביותר- היעדים הפרטניים הם יעדי שירות מוכר וצריכים להבנות על בסיס מודלי מכירות רק בדגש אחד מובהק בו רכיב תגמול היעד המכירתי לא יכול להיות גבוה מרכיב היעד השירות . לחברות שלא עשו מהלך כזה בעבר, אנו ממליצים לבחון את השטח לפני ואחרי ההכשרה ורק לאחר מכן לבנות תהליך ממוקד עבור המחלקה, עם יעדים ריאליים לאורך זמן. 

אז לפני שמתחילים– קחו רגע לחשוב, מה היה קורה אם כל נציג/ת שירות לקוחות היו מכוונים מכירה של המוצר הזול ביותר שלכם. כמה הייתם מרוויחים אם רק 5% מתוכם היו מוכרים את המוצר היקר ביותר שלכם? והאם הם לא היו רוצים להתפתח, ללמוד ולצאת מהעבודה אצלכם עם עוד כישורים שמגדילים את יכולת ההשתכרות שלהם בעשרות מונים? 

עכשיו אתם מבינים לאן אנחנו חותרים… 

אם תצטרכו עזרה ביישום מעבר למדריך הקצר הזה, אנחנו ב Game Changer  נוכל לסייע באיתור המועמדים הנכונים ובניית התהליך באופן שמתאים בדיוק לחברה שלכם. 

כותב המאמר: אסף הדר

רוצה להיחשף לעוד מאמרים ותכנים מקצועיים ?
הירשם עכשיו לניוזלטר המקצועי שלנו
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
חיבור משרד הפרסום והדיגיטל שלכם לתוצאות: דגשים חשובים לתיאום ציפיות ואופטימיזציה
לאחר שסייענו ליותר מ-480 חברות בשיפור הביצועים, גילינו נתון משמעותי עבורכם: חיבור הפרסום למחלקות החברה…
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
ניהול קשרי לקוחות – אסטרטגית נגיעה בלקוח, 3 הגישות/ תחומים שכל ארגון חייב
התנהגות והתנהלות צרכנים ולקוחות השתנו באופן מהותי בשנים האחרונות ובהתאם לכך גם הציפיות. לקוחות מצפים…
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
טיפים להצלחה BLACK FRIDAY לחברות וארגונים
BLACK FRIDAY , יום שישי בחודש נובמבר כבר הפך ממזמן לתקופת מכירות מיוחדת עבור חברות…
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
המדריך המקיף בשיווק-   כל מה שאתם צריכים לדעת:
בעידן הדיגיטלי המתקדם, מנהלים בכירים בתחום השיווק מתמודדים עם עולם מתפתח המתאפיין בשינויים טכנולוגיים מהירים…
מודל OKR  (Objectives and Key Results)
מודל OKR (Objectives and Key Results)
אחד האתגרים הנפוצים בקרב חברות וארגונים עסקיים הוא ניהול המטרות והתוצאות באופן ברור ורציף לאורך…
האתגרים בחברות משפחתיות
האתגרים בחברות משפחתיות
בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט חברות משפחתיות התקועות שנים ושאינן משכילות לעשות את השינוי…
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
BOOST ברבעון האחרון -זמן פוטנציאלי לכל חברה
אנחנו ערב הכניסה לרבעון הרביעי האחרון של השנה המהווה ללא מעט חברות וארגונים את ההזדמנות…
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות למנהלים? תבדקו היטב לפני שאתם מחליטים
סדנאות הן כלי נוסף ומשלים בתהליך, אבל אינן תחליף לתהליך מקצועי ואמיתי, בייחוד בכל הקשור…
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
שיפור ביצועים באמצעות מודל אג'יליות
בעידן הנוכחי, המאופיין בשינויים תכופים ובאי ודאות, חברות וארגונים עסקיים מחפשים דרכים יעילות להתאים את…
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
המנכ"לים מתעוררים: כך תחשפו את האתגרים האמיתיים המעכבים את החברה שלכם!
הכירו את הפערים הסמויים ודרך הפעולה שתשנה את פני הארגון שלכם. האם אתם בטוחים שהאתגרים…
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון?
מתי בפעם אחרונה עשיתם סדר פסח אמיתי אצלכם בארגון? כזה שמייצר לכם בהירות ומהווה מקפצה…
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
מה אנשי מכירות רוצים? מודלים תגמול אנשי מכירות
איך מתגמלים אנשי מכירות? איך מוודאים שהם נשארים מרוצים, פורחים ונאמנים לארגון? אחרי עבודה עם…
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות- זה עדיין רלוונטי בכלל?
מועדון לקוחות מאפשר לנו ליישם עקרון חשוב מאוד בפרסום: פרסונליזציה- התאמת המסר באופן אישי ללקוח.…
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
פולואפ: חברו הטוב ביותר של אנשי המכירות 
אז מה זה פולואפ ולמה צריך אותו?לפולואפ בעל אסטרטגיה מובנית יש השפעה משמעותית וישירה על…
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
מיינדסט מכירות הוא הבסיס של תשתית המכירות שלכם צ׳יט-שיט לכל מי שמנהל.ת אנשי מכירות 
בשנה האחרונה אנחנו שומעים בלי סוף שחברות צריכות להתמקד ברווחיות ויעילות, בהתאם למשברים הכלכליים שפוקדים…
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
מהם הדברים החשובים ביותר בתכנית המכירות שלכם
זה די מדהים, בשנים האחרונות אנחנו נתקלים ביותר ויותר חברות וארגונים שעובדים בשוטף מכוח האינרציה,…
ניהול הידע הפנים ארגוני
ניהול הידע הפנים ארגוני
את הסיפור הזה כולם שמעו – חברה עסקית שנשענה שנים על הידע הבלעדי של אחד…
להתחיל את השנה אחרת
להתחיל את השנה אחרת
ברוכים הבאים לשנת 2024! וזה בדיוק הזמן  לעצור ולשאול כמה שאלות, לחדד ולדייק נקודות חשובות…
סיכום שנה עסקית
סיכום שנה עסקית
הנה אנחנו מוציאים את עצמנו בסוף השנה האזרחית ותחילתה של שנה עסקית חדשה. זה בדיוק…
אסטרטגית לקוחות קיימים
אסטרטגית לקוחות קיימים
אחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר הוא הלקוחות הקיימים שלכם. לקוחות קיימים מהווים גורם משמעותי בצמיחה…
תכנית עבודה - חלק 2
תכנית עבודה - חלק 2
בחלק הראשון סקרנו את העקרונות לבניית תכנית ,הדגשים הראשוניים החשובים וכמובן את הנושאים “האיזוטרים” שחייבים…
תכנית עבודה - חלק 1
תכנית עבודה - חלק 1
אז מהם הדגשים החשובים ביותר בבנייה ודיוק תכנית העבודה שלכם לשנה הקרובה  על מנת להגיע…
שיפור ביצועי מכירות B2B
שיפור ביצועי מכירות B2B
מה חשוב ללקוח B2B בתהליך המכירה ? בסקר בלתי תלוי שערכנו בשנת 2022 בקרב 160…
איך להגדיל מכירות בעסק
איך להגדיל מכירות בעסק
גיבשנו עבורכם את המתכון להצלחה גם ללא תקציב שיווק אם היינו אומרים לכם “מחר בבוקר…
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
המתכון להצלחה בעסקים קטנים
גיבשנו עבורכם את הדגשים הכי חשובים להצלחה עסקית בקרב עסקים קטנים אם גם אתם מנהלים…
איך להגדיל את המכירות בעסק?
איך להגדיל את המכירות בעסק?
      בלא מעט חברות וארגונים המבקשים להביא לפיתוח עסקי, לשפר ביצועים ולהגדיל את…
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?
כמה כסף הWhatsApp שלכם עשוי להוסיף לכם בשורת ההכנסות?
מיטל הדר ממרקטינג סולושנס משתפת אותך בנתונים חשובים וטיפים אסטרטגיים לשימוש בWhatsApp כמקור ליצירת גידול…
שינוי קיצוני במכירות
שינוי קיצוני במכירות
אחת התופעות היותר מפחידות מנהלי מכירות ושאנו נתקלים בה מעת לעת במערכי מכירות בארגונים וחברות…
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי
איך להעצים ולהגדיל מכירות בבלאק פריידי
הזדמנויות יש לקחת ולנצל עד תום, בייחוד בתקופה הנוכחית, חודש נובמבר ובו מבצעי BLACK FRIDAY.…
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?
כיצד להגדיל יחס המרה מלידים באיכות נמוכה?
לא נמאס לכם לבזבז סכומים ותקציבים עצומים על ערוצי שיווק שבקושי ממירים לכם? אחד האתגרים…

זקוקים לעזרה בשיפור הביצועים בארגונכם?

השאירו פרטים או
התקשרו 072-3972174

דילוג לתוכן